Wiskunde

  • 28 October 2017
  • 6 reacties
  • 389 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, ik ben een meisje van 14 jaar en zit in de derde klas. Het gaat allemaal goed op school, behalve met de vakken zoals biologie, scheikunde, natuurkunde en vooral wiskunde. Ik ben er zo slecht in en ik vraag me echt af waarom ik het moet doen. Ik wil later rechten gaan studeren en dat heeft bijna niks te maken met wiskunde. Ik zou ook schrijfster willen worden. Vorig jaar was ik maar net over, want ik stond nog net een vier voor wiskunde. Ik zit op het gymnasium, dusnik moet het hierna nog drie jaar doen. Ik snap er helemaal niks van en het zou echt belachelijk zijn als ik nu door wiskunde blijf zitten, terwijl ik er helemaal NIKS mee ga doen, ik bedoel, als ik schrijfster wil worden hoef ik toch geen hoeken te berekenen?

6 reacties

Hoi!
Vraag of je wiskunde docent je kan helpen. Of een klasgenoot die er heel goed in is. Of anders bij lessen. Groetjes Hoop.
Ik heb precies hetzelfde, ik haat wiskunde en ben er slexht in maar later heb je er niks aan... ik ben erdoor blijven zitten. Je kan er niks aan verandeden dus je moet echt ff doorzetten!
Hoi!

Je bent goed in alles, behalve de meer wetenschappelijke vakken? Je hebt gelijk dat als je rechten gaat studeren of schrijfster wilt worden, dat je niet veel met wetenschapsvakken bent, maar in het middelbaar krijg je zeg maar een "totaalpakket" van alles. Ze willen je voorbereiden op hoger onderwijs, en willen daarbij nog zo veel mogelijk opties openlaten.

Veel jongeren weten nog niet wat ze later willen doen, dus voor hen is dat totaalaanbod heel handig. Voor jou is dat het niet, aangezien je jouw sterktes en zwaktes al kent, en weet wat je later wilt doen.

Ik denk dat het belangrijk is dat je leerkrachten dit weten. Als ze weten dat je later niets met wiskunde gaat doen, zijn ze daar misschien minder streng op, maar ik kan je niets beloven. Je slaagt nog altijd best voor die vakken.

Is er op jouw school een kans op bijles? Tijdens de middag, of voor en na school? Dan zit je samen met leerlingen die het met hetzelfde moeilijk hebben, en dat is meestal een steun. Je bent vaak met minder dan je normaal in de klas zit, dus de leraar heeft meer aandacht voor de vragen waar jij mee zit.

Ga eens aankloppen bij de leerlingenbegeleiding. Die mensen hebben ervaring met dit soort struggles, en kunnen voor jou wat tips bijeen zoeken om die wetenschapsvakken zo vlot mogelijk te laten verlopen.

Groetjes
x
Onze lerares legt eigenlijk weinig uit en geeft nooit aantekeningen. Ik snap haar eigenlijk niet. Bijles heb ik al, helpt wel een klein beetje maar niet genoeg..
Bedankt voor jullie comments!
Kan iemand van je klas of familie, ouders bijvoorbeeld, je helpen? Jullie kunnen na school afspreken en dan een soort van bijles houden.
Hallo!

Ja, ik heb het ook heel moeilijk met wiskunde. Ik zit op Atheneum, en daar is het ONTZETTEND moeilijk! Geef niet op en vraag je ouders om een makkelijkere uitleg, leg aan je docent(e) uit dat je het heel moeilijk vind en er dus meer hulp bij wilt.

Ik heb het meerdere keren aan mn vader gevraagd, dus misschien is het handig als jij dat ook doet!😀😉

Groetjes, Geef niet op!

Reageer