Vraag

Wil écht niet naar school

  • 23 August 2022
  • 2 reacties
  • 67 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
  • Weet de weg
  • 33 reacties

Hoi allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik moet morgen namelijk weer naar school, en volgende week maandag beginnen de lessen weer. Maar in mijn stamklas (dus de klas waarmee je Nederlands, Engels en gym doet) zitten geen vriendinnen van mij. En ook bij het grootste deel van de andere lessen zitten ze niet in mijn klas. Ik ben al jaren lang gepest en er is heel vaak over mij geroddeld, nu ben ik heel nerveus om terug te gaan, en zeker nu zij er ook niet zijn om me te helpen in de klas, bijvoorbeeld als ik me niet prettig voel omdat iemand over me aan het praten is.

Ik ben echt heel bang dat de rest van de leerlingen in mijn klas me opnieuw zullen pesten, en dat ik bij de meeste lessen alleen moet zitten en geen aansluiting ga vinden in de klas. Heeft iemand tips??

 

Groetjes,

een heel bang en nerveus meisje


2 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hey!

wat vervelend dat erover je geroddeld word! Ik heb zelf ook in zo’n situatie gezeten en ik snap je helemaal! Ik ben na een tijdje helemaal depressief geworden en ik wilde écht niet naar school of sport. Ik heb erover gepraat met mijn ouders en sindsdien denk ik gewoon :” Boeit mij het. Jij bent ook niet mega speciaal ofzo. Praat maar over mij als jij dat wil. Boeit mij niet.” En daardoor ben ik nu veel zelfverzekerder. Praat er dus over of denk boeit mij het. Doe wat jij denkt dat goed is. Als jij denkt ik moet tegen de roddelaars zeggen ik hoor jullie wel dan doe je dat. Doe wat jij denkt dat goed is. 
 

#belief in yourself.

Reputatie 2
Badge +1

Hoihoi, super bedankt voor je reactie!

Ik ben echt blij voor je dat je je nu een stuk zelfverzekerder voelt!! :))

 

Reageer