Vraag

wie kan er gebarentaal?

  • 27 January 2024
  • 8 reacties
  • 64 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

hoi hoi, ik ben een meisje van 14 en zoals de titel al zegt, wie kan er gebarentaal?

ik ben het zelf aan het leren en ik kan het alfabet al en een paar woordjes zoals broer en zus maar heel veel kinderen vinden en zonde dat ik mijn tijd aan gebarentaal leren gebruik. wat vinden jullie daarvan en kunnen of leren jullie gebarentaal? 


8 reacties

Reputatie 5
Badge +4

het is niet zonde van je tijd, ik kan de eerste 6 letters van het alfabet en mn naam nu

 

Reputatie 7
Badge +4

Heee, wat leuk:)

In groep 8 verveelde ik me altijd zeker omdat er toen corona was enzo, dus toen ben ik het ook gaan leren. Ik ken nog een paar woorden maar vind het wel erg jammer dat ik gestopt ben, want mijn droom was altijd omdat vrijwilliger te worden bij een kamp of dagbesteding voor mensen die bijvoorbeeld slecht horen enzo. 

Zoiets kan jij ook doen als je het goed kunt. Dus nee het is zeker geen zonde van je tijd :)

Veel plezier nog net het leren <3

Xx

Reputatie 7
Badge +11

Ik kan het zelf niet, maar ik wil het wel heel graag. Cool dat je het doet!

Ik heb eigenlijk niet veel te zeggen :)

 

Liefs,

       M.

Reputatie 7
Badge +12

Hey!  Dat is niet zonde maar super goed en leuk!  Ik kan het een beetje want we hadden een oude oom in de familie die niet meer kon horen alleen hij was te oud om de gebaren allemaal nog te leren. Maar een paar hebben we toen wel geleerd. Zoals hoi en hoe gaat het… maar je brengt me op een idee ;)  en nogmaals super dat je dit doet !

Liefs, Tover xxx

heyyy meid ik herken me volkomen in je handtekening go girl

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon op grond van forumregel 2:  ga respectvol met elkaar om.

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb voor een tijdje geprobeerd gebarentaal te leren maar ik had op het moment niet de tijd of de motivatie ervoor. Ik wil het al voor een paar jaartjes leren. Ik denk wel dat ik het binnenkort weer ga proberen. Ik keek 2 jaartjes geleden een show op npo zapp waar mensen die geen gebarentaal konden het gingen leren van mensen die alleen maar gebarentaal konden. Er waren toen ook filmpjes om zelf gebarentaal te leren. Die keek ik toen veel. 

Ik wil ook mega graag braile leren lezen en schijven (?). Dat lijkt me wat makkelijker dan gebaren taal dus daarom. Maar misschien kan dat ook ooit nutvol zijn? 😅 toch denk ik dat ik eerst het ene doe en dan het ander

Reputatie 7
Badge +9

ik vind het leuk dat jullie het allemaal willen of kunnen.

en misschien is het inderdaad verstandiger om 1 ding te gelijk te leren @LampenKap. ik denk dat braile makkelijker te leren is maar gebarentaal nuttiger is. want als je blind bent kan je tegenwoordig veel meer dingen luisteren en een blinde kan je vaak prima horen dus hoef je niks op te schrijven. maar als je zelf blind word is het wel handiger. het ligt er maar net aan vanuit welk opzicht je het bekijkt.

heeft er iemand trouwens een app of manier waardoor ik het makkelijker kan leren? ik heb nu iets van kindergebarentaal app. het is heel kinderachtig en echt gemaakt om kleine kinderen gebarentaal te leren. ook de letters zien er erg kinderachtig uit.

het zijn dit soort letters.

als je dat ziet kan je je misschien wel inbeelden hoe de rest eruit ziet.

Reputatie 7
Badge +4

Ik leerde het zelf van de app leren gebaren ofzo is wel fijne app. Tis gratis en je hebt een zoekfunctie om woorden op te zoeken en je kunt in thema's leren:)

 

Reageer