Vraag

Welke talen spreken jullie vloeiend?


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, 

Welke talen spreek je vloeiend of zou je vloeiend willen spreken?

Groetjes🙂


21 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoihoi,

Ik spreek vloeiend Engels, Frans en Nederlands. Ookal is mn Nederlands soms wel met gebreken als je er echt op gaat letten😂 En ik zou graag Italiaans en Spaans kunnen spreken.

en jij?

Ik spreek vloeiend Engels, Nederlands en Frans en ik wil graag Chinees, Russisch en Arabisch leren.

Hoi watermannetje.

 

Ik spreek vloeiend Nederlands, Engels en Duits en ben aan het oefenen met Frans. Frans is niet helemaal mijn dingetje😅
 

Ik ben wel geïnteresseerd in Italiaans, maar kan er nog helemaal niks van!

 

Groetjes van mij!

Hooi,

Er zijn zoveel talen die ik wel zou willen leren spreken, maar dat wordt veel te ingewikkeld. Het lijkt me wel echt heel gaaf om vloeiend verschillende talen te kunnen spreken.

Ik spreek vloeiend Nederlands en redelijk Engels. 

Ik zou graag goed Engels willen kunnen en misschien ook wel iets van Frans en Duits.

Groetjes,

Simply Me

Reputatie 3
Badge +2

Hey hoi!

Goede vraag… Ik kan zoiezo vloeiend/goed Nederlands spreken/schrijven. Engels kan ik ook vloeiend (maar wel met een “Nederlands” accent) en Frans een heeeeeeeel klein beetje.

Groetjes!

hoii

ik spreek vloeiend engels (zonder nl accent) en nederlands. het lijkt me leuk om vloeiend Spaans te spreken.

Reputatie 6
Badge +12

Nederlands Engels en Frans half

Reputatie 4
Badge +3

Hoi Watermannetje,

 

Ik spreek natuurlijk Nederlands en daarnaast ook nog Engels (zonder accent),  Frans en een beetje Duits.

 

Groetjes,

Anoniempje2222 

Hallo Watermannetje :)

Ik spreek Nederlands en Engels. 

-TheMightySlayer <3

Badge +3

Hey, ik spreek redelijk Engels en een klein beetje Duits en Frans. Ik zou graag Spaans willen leren

Nederlands, of course. Engels (Alleen lezen, typen en horen, praten is echt heel slecht bij mij.). En beetje Duits lezen.

Heey,

Als aanvulling:
Ik spreek ook vloeiend onzin..
Dat is alleen helaas geen officiële taal😂

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 7
Badge +19

@Simply Me 😂😂😂😂 ohhja die taal spreek ik ook

Reputatie 6
Badge +12

Heey,

Als aanvulling:
Ik spreek ook vloeiend onzin..
Dat is alleen helaas geen officiële taal😂

Groetjes,
Simply Me

🤪 helaas helaas

Heey,

Als aanvulling:
Ik spreek ook vloeiend onzin..
Dat is alleen helaas geen officiële taal😂

Groetjes,
Simply Me

Die taal spreek ik ook vloeiend inderdaad! Haha😆😂

Ik kon op me achtste al vloeiend Engels en op negende ben ik Noors gaan leren omdat ik dus verkering had met iemand uit Noorwegen. Zij heeft mij Noors geleerd ik haar Nederlands en we konden elkaar op het begeven moment begroeten en kleine gesprekjes voeren.

Reputatie 1
Badge

Nederlands en frans en een beetje engels en duits

Ik kan Nederlands, Duits, frans, engels en een beetje Spaans :wink:

Reputatie 1
Badge +1

hoi iedereen,

ik spreek  nederlands, engels, frans,duits en arabisch

 

ik heb geen voorkeur welke taal ik zou willen spreken

greetz lexi

Reputatie 1
Badge +1

Ik spreek Nederlands, en Engels sinds ik 4 was. Ik ben in Tsjechië geboren, heb een Tsjechische accent, en - ja ja, snap ik zelf ook wel. Ik ben Tsjechisch, dus overzicht voor mezelf: Iedereen sprak Tsjechisch tegen jou sinds je een baby was. Ik ben half-slaperig op dit moment, dus. Hoe dan ook - Het is een zeer mooi maar heel moeilijk taal voor de meeste mensen. Het heeft véél meer regels dan waarin de meeste mensen gewend zijn, moeilijkere grammaticale structuur, en er zijn vaak véél meer variaties in één woord, bijvoorbeeld. 

Oeps, ging té veel over m'n eigen taal praten. We gaan verder. 

Maar allemaal op z'n eigen ritmes, omdat ik een taalontwikkelingsstoornis heb. 

M'n Engels is het beste, Nederlands een beetje minder en m'n moedertaal veel erger. 
Ik focus me té veel op Nederlands en Engels, dat is het grootste probleem. ‘k Moet meer Tsjechische boeken en filmen lezen en horen. Met motivatie kan dat wel, maar tegelijkertijd is het ook moeilijk om het allemaal te bijhouden, omdat ik informatie traag verwerk, met name nieuwere. 

Welke talen wil je proberen om te leren tot een goede niveau?

Ik wil mijn Frans verbeteren. Ik begon in Duolingo ongeveer tussen 2019 en 2020, maar hoewel het begin aardig wat lukte, verloor ik motivatie. Ja, het zal jaren duren. Ja, het kan pijnlijk worden. Maar eerlijk gezegd vond ik Duolingo best fijn, hoewel het niet het beste ooit is. Nu wil ik terugkomen; ik wil mezelf alweer iets uitdagen in m'n vrije tijd. En niet alleen met Duolingo - maar meer Franse liedjes, boeken, filmen enzovoort. Je kan de theorie misschien wel weten, maar als je het niet praktisch gebruikt dan is dat ook niet fijn. Ook een beetje op hetzelfde manier zoals ik mezelf Engels had aangeleerd sinds ik kleuter was: Luister, zie, en je pikt vanzelf de patronen in de taal op, maar helaas is de brein meestal veel slechter in nieuwe talen leren wanneer de persoon al 10+ jaar is. Onderschat de kleintjes niet. 

Maar natuurlijk mag ik ook de andere 3 talen niet vergeten. 

Ik spreek vloeiend: Nederlands, Frans en engels.

(Logisch met een nederlandse moeder en een franse vader)

 

Reageer