Hey! Ik heb een vraagje aan jullie. Het is niet iets ergs maar juist leuk en toch ben ik aan het nadenken wat ik er mee moet. We gaan namelijk een rollenspel doen op school en dat wordt dan daarna een kleine uitvoering of voorstelling. Het komt erop neer heel kort ( want ivm anoniem pas ik op met details) dat er een rechtszaak wordt na gespeeld van een jongen die ingebroken heeft en die heel waardevolle spullen en staatsgeheimen heeft gestolen. Hij wordt gearresteerd en moet voor de rechter komen. Die rechtszaak moeten we na spelen om te laten zien hoe dat werkt. Op zich super leuk. Nu ben ik gevraagd om een rol te spelen 🤭. Ik kan kiezen tussen de officier die de aanklager is, of advocaat van de verdachte,of de verdachte zelf. En mn klas (en vriendin) wil mij graag als verdachte haha 🫣🫣. Omdat het totaal anders is dan ik ben zeggen ze. Ik twijfel best wel. Officier lijkt me ook leuk en advocaat ook. En als verdachte sta je de hele "rechtzaak" met (plastic) handboeien op de rug voor een hekje (met al dat publiek achter me ieks ! 😉) en terwijl als officier of advocaat heb je echt een leidende rol vind ik. Ik durf op zich wel voor de grote groep denk ik hoewel ik ook wel verlegen ben soms. Ik moet dus kiezen en ja, de vraag is wat vinden jullie? Ik voel me een beetje schuldig dat ik met zo'n topic kom terwijl veel mensen echt problemen hebben, maar ik waarder jullie echt en daarom ben ik zo benieuwd wat jullie vinden 😘 liefs en bedankt! Tover xxx
- Home
- Community overzicht
- Dagelijks leven
- School en Studie
- Welke rol kies ik?
Welke rol kies ik?
- 10 januari 2025
- 40 reacties
- 603 Bekeken
- Ster
- 2439 reacties
40 reacties
- Topper
- 509 reacties
- 6 februari 2025
Haii,
Haha oeps🤭 ik zal er volgende week weer aan proberen te denken hihi😉🩷
Liefs 🤗
- Topic-opener
- Ster
- 2439 reacties
- 6 februari 2025
Geen enkel punt hoor
Tover 😘
- Praat goed mee
- 135 reacties
- 6 februari 2025
Hoi Tover, we lezen het graag ! Wat grappig en schattig dat jouw vriendin jou de boeien om doet haha! 😍En ik denk dat het verder erg leuk en interessant wordt! Jij speelt dat vast heel goed! En de andere kinderen ook. Heel veel plezier! Ik ben super benieuwd! Net als de anderen.
Groetjes Tjempie xxxx
- Ster
- 3237 reacties
- 6 februari 2025
Hoi
Groetjes liefs Tartan XxX
- Topic-opener
- Ster
- 2439 reacties
- 15 februari 2025
Hey allemaal! Kort verslagje: het ging geweldig! Eerst werd de zaal helemaal ingericht als rechtbank en nadat iedereen zat kwamen de "rechters" en de "officier" en "griffier" binnen. Wat werken er een boel mensen mee aan zo'n rechtszaak! En ik stond achter een zwart gordijn met mn vriendin en een klasgenootje links en rechts van me, zij speelden de rechtbank politie. Vet lol natuurlijk vooraf! Zeker toen ze mij de boeien om deden achter mn rug xD. Vond het een heel klein pietsie beetje eng maar dat wende snel. En toen werd ik " voorgeleid" ...dus van achter naar voren de zaal in (best spannend). Mijn rol was dus een inbreker te spelen die in een wijkhuis had ingebroken omdat ie geld zocht voor zijn verslaving. Ik had een vlekkerig shirt aan gedaan en een gerafelde afgeknipte spijkerbroek haha. En ik heb de rol gespeeld als een beetje angstig en onzeker joch die stoer en sterk probeert te blijven voor de rechtbank maar na een tijdje dat niet volhoud en wel bekent. Erg leuk om te spelen! Het was ietsje ongemakkelijk om de hele tijd in de (plastic) handboeien te staan maar het maakte het wel echter. En de officier was een jongen waar ik vaak naast zit, die speelde super goed. De rechter was een meisje die ik ook goed ken en zij deed het ook heel top. Ze stelden vragen en mijn advocaat ( meisje uit een andere 2e klas, speelde echt realistisch) hielp mij dan met antwoorden. In elk geval om het niet te lang te maken, "ik" kreeg 8 maanden jeugdgevangenis en therapie opgelegd met een proeftijd van 2 jaar 🫣🫢😉
Mijn vriendin zei dat ik het heel echt speelde hoe ik keek, grote ogen enzo, mn gezicht leek net alsof ik die jongen was vond ze xD. En toen sloot dat gedeelte af ( heel groot applaus ook 🤭), kregen mijn handjes hun vrijheid weer terug en gingen we erover discussiëren. Al met al heel leuk en geslaagd! Acteren is best leuk en interessant om te doen. Deze rol was wel iets om over na te denken. Dus het was erg nuttig en leuk tegelijk! Bedankt nog weer voor jullie adviezen!
Veel liefs, Tover xxx
- Ster
- 3237 reacties
- 15 februari 2025
Hoi hoi, geweldig
Groetjes Liefs Tartan X
- Topper
- 707 reacties
- 16 februari 2025
Wat super leuk
Ik zeg kies een rol die buiten jezelf ligt, daar kan je veel van leren en soms is het leuk om even iemand anders te zijn, om super zelfverzekerd daar te staan ook al voelt het alsof het angstzweet uit je kleren druipt.
Het is fijn om een rol te spelen die op jezelf lijkt, maar het aller leukste is vaak toch dat wat nét iets anders is.
Je moet je niks aan trekken van wat de anderen zeggen, als jij advocaat wil zijn dan ga je dat gewoon lekker doen en als je liever verdachte of officier wilt zijn dan doe je dat. Heb er vooral lol in en dan zeg ik: Toi, toi, toi!
-OnlyMe
- Topper
- 509 reacties
- 17 februari 2025
Haii lieve
wat fijn dat het goed ging!!🤗❤️ Ik had het wel willen zien😊😉
Veel liefs❤️
Ps. sorry dat ik er niet meer aan dacht 🙈
- Topic-opener
- Ster
- 2439 reacties
- 17 februari 2025
Hey!
Liefs Tover xxx 😘
- Praat goed mee
- 135 reacties
- 17 februari 2025
Hoi Tover! Ik vind het echt knap dat je dat durfde! En hoe je voor zo veel anderen ging acteren. Zo staan waar iedereen echt op je let. Het klinkt erg leuk en ik had het ook willen zien 😍. Erg grappig ook van die boeien, die je door je meisje om kreeg. Zij als politie. Vind ik zo leuk om te lezen. Dat jullie dat idee hebben gedaan! Ik vind je erg dapper wat je allemaal durft. Dat applaus vind ik zeker verdiend!
Groetjes Tjempie xxx
- Topic-opener
- Ster
- 2439 reacties
- 18 februari 2025
Hey lieve
Liefs Tover xxx
- Vaste gast
- 1744 reacties
- 20 februari 2025
Fijn dat het goed ging
Groetjes Lupus
- Vaste gast
- 1676 reacties
- 28 februari 2025
Heyy lieve
Fijn dat het zo goed ging! Echt top om te lezen wordt er helemaal happy van haha😊
Echt super knap van je ben trots op je!😘
Liefs, ItsJustMe <3
- Topic-opener
- Ster
- 2439 reacties
- 28 februari 2025
Dankjewel
Liefs, Tover xxx
P.S. fijn dat je er weer bent ♥️
- Praat goed mee
- 195 reacties
- 10 maart 2025
Kies iets wat je durft met uitdaging.
Reageer
- Hoihoi2025heeft de Vliegende start badge verdiend
- Anonieme_jongeheeft de Vliegende start badge verdiend
- SuperNovaheeft de Vliegende start badge verdiend
- Larah487heeft de Vliegende start badge verdiend
- armydreamerssheeft de Open boek badge verdiend
Veelgebruikte tags
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
OKDit bestand kan niet worden gedownload
Sorry, onze virusscanner heeft bepaald dat dit bestand niet veilig is om te downloaden.
OKCookiestatement
We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.
Cookie instellingen
We gebruiken 3 soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. De basiscookies zijn nodig om het forum te laten werken, daarom moet je die in ieder geval selecteren om op het forum te kunnen. Meer informatie.