Vraag

Welk profiel of studie doen jullie? En waarom?

  • 14 September 2022
  • 19 reacties
  • 125 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi! 

Ik ben benieuwd welk profiel jullie hebben? Of welke studie?

Zelf zit ik in 2tl dus moet ik vakken kiezen. Ik ga techniek kiezen. Omdat ik goed ben in Nask. En ik wil ICT doen hierna.

Er zijn wel veel meer jongens die dat kiezen dan meisjes zegt de decaan. Maar dat maakt mij niet uit. Je moet kiezen wat je zelf leuk vind.


19 reacties

Hi, ik zit nu in 4 vwo met een C&M profiel, cultuur en maatschappij dus. Ik heb vakken  zoals, aardrijkskunde en  geschiedenis. Ook  heb ik als keuze vakken kunst eindexamen en filosofie eindexamen, en Cambridge Engels. Persoonlijk bevallen deze vakken erg goed. Ik zit ook met voornamelijk meisjes in de klas (ik ben ook een meisje). Een vriendin van mij heeft een N&T profiel, dat draait dus om natuurkunde. Zij vind het vak zelf interessant, maar vindt het niveau erg lastig. De stof zelfs is dus erg zwaar, terwijl ze de vorige jaren het makkelijker had met nask. 
 

Kies vooral wat je leuk en interessant vindt, dat is het belangrijkste, hopelijk lukt het:)

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb nog geen vakken pakket dus ik weet niet hoe het precies werkt weet wel dat ik een profiel moet kiezen maar ik weet niet wat ik kan kiezen dit zijn vakken dat ik wil houden hopelijk kan dit:

Wiskunde 

Engels 

Nederlands 
Geschiedenis 

Aardrijkskunde 

Duits 

Handvaardigheid 

Tekenen

 

 

Hi, ik zit nu in 4 vwo met een C&M profiel, cultuur en maatschappij dus. Ik heb vakken  zoals, aardrijkskunde en  geschiedenis. Ook  heb ik als keuze vakken kunst eindexamen en filosofie eindexamen, en Cambridge Engels. Persoonlijk bevallen deze vakken erg goed. Ik zit ook met voornamelijk meisjes in de klas (ik ben ook een meisje). Een vriendin van mij heeft een N&T profiel, dat draait dus om natuurkunde. Zij vind het vak zelf interessant, maar vindt het niveau erg lastig. De stof zelfs is dus erg zwaar, terwijl ze de vorige jaren het makkelijker had met nask. 
 

Kies vooral wat je leuk en interessant vindt, dat is het belangrijkste, hopelijk lukt het:)

Dat klinkt als een leuk profiel! Cultuur  is wel heel leuk! Bij ons kun je dat niet kiezen helaas. Alles zorg, economie en techniek. De meiden in mijn klas kiezen vooral zorg en de jongens techniek.

Ik heb nog geen vakken pakket dus ik weet niet hoe het precies werkt weet wel dat ik een profiel moet kiezen maar ik weet niet wat ik kan kiezen dit zijn vakken dat ik wil houden hopelijk kan dit:

Wiskunde 

Engels 

Nederlands 
Geschiedenis 

Aardrijkskunde 

Duits 

Handvaardigheid 

Tekenen

 

 

Dat zijn wel leuke vakken! Ik vind tekenrn en handvaardigheid ook superleuk! Dat is op elk niveau anders wat je kan kiezen. Denk ik. Op basis en kader kunnen zi bij ons ook nagelstudio, Elektro, timmeren, receptie enzo kiezen. Maar dat kan ik niet op tl.

Ik zit in 4vwo een ik heb E&M gekozen.  Economie en maatschappij.  

Ik heb dus verplicht:

Nederlands

Cambrige Engels

Geschiedenis 

Economie

 

Ik moet 1 vreemd taal extra en ik heb Frans gekozen

Verder heb ik wiskunde a en natuurkunde ( ik ben best goed in wiskunde maar ik wilde geen wiskunde b kiezen om dat een beetje goed te maken heb ik wel natuurkunde gekozen) 

En bedrijfseconomie.

Reputatie 4
Badge +2

Nou. Het duurt nog even bij mij, maar ik ga denk ik voor Natuur & Techniek of Natuur & Gezondheid gaat kiezen, maar ik ben meer van wetenschap/techniek/onderzoek. Daar hou ik echt van. Natuurlijk vind ik cultuur enzo ook leuk, maar ik wil later niks mee doen

 

Laurens:)

Ik zit in 4vwo een ik heb E&M gekozen.  Economie en maatschappij.  

Ik heb dus verplicht:

Nederlands

Cambrige Engels

Geschiedenis 

Economie

 

Ik moet 1 vreemd taal extra en ik heb Frans gekozen

Verder heb ik wiskunde a en natuurkunde ( ik ben best goed in wiskunde maar ik wilde geen wiskunde b kiezen om dat een beetje goed te maken heb ik wel natuurkunde gekozen) 

En bedrijfseconomie.

Oooh dat klinkt echt heel moeilijk! Dan ben je vast heel slim! Knap hoor!

Nou. Het duurt nog even bij mij, maar ik ga denk ik voor Natuur & Techniek of Natuur & Gezondheid gaat kiezen, maar ik ben meer van wetenschap/techniek/onderzoek. Daar hou ik echt van. Natuurlijk vind ik cultuur enzo ook leuk, maar ik wil later niks mee doen

 

Laurens:)

Leuk! Knap dat je dat nu al weet! Veel kinderen weten het nig niet!

Reputatie 4
Badge +2

-onnodige quote verwijderd-
Kinderen:(( Ben ik echt een kind 😭😢? Hahaha grapje. Wat wil je later worden? Miss kan ik dan je helpen met de geschikte profiel zoeken 

Dat is aardig dat je wil helpen. Ik wil ICT  doen of meubelmaker. Iets met reizen  of kinderen lijkt mij ook leuk. Havo kan ook nog.

Ik kan kiezen uit techniek, economie en zorg. Ik ben in alle vakken goed behalve talen.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi

 

Ik zit nu in gym 3, dus ik moet dit jaar kiezen. Dit ben ik nu van plan: 

Verplichte vakken + Latijn 

NT NG + wis D en dan wil ik 1 of 2 vakken sprokkelen, misschien o&o en duits. 

 

Groetjes

 

-onnodige quotes verwijderd-

Ook al zo slim! Wel veel slimme mensen op dit forum zeg! Latijn lijkt mij wel supermoeilijk hoor! 

Reputatie 4
Badge +2

Dat is aardig dat je wil helpen. Ik wil ICT  doen of meubelmaker. Iets met reizen  of kinderen lijkt mij ook leuk. Havo kan ook nog.

Ik kan kiezen uit techniek, economie en zorg. Ik ben in alle vakken goed behalve talen.

Dn lijkt me techniek de slimste. ICT moet je zoizo techniek. Meubelmaker volgens mij ook. Je kunt ook psycholoog worden of de vertrouwenspersoon op de school. Allebei iets met kinderen. Reizen is best moeilijk. Hmmm. Wacht ik zoek wel op

Laurens

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @TuxedoCat

Ik ben dit jaar blijven zitten in atheneum 3 door dingen en had vorig jaar N&G gekozen met wis A, Aardrijkskunde en Duits. Als Natuurkunde dit jaar goed gaat ga ik Natuurkunde ipv Aardrijkskunde kiezen. Ik ben heel slecht in geometrie enzo (met hoeken berekenen) en beter in statistiek. Daarom wis A ipv B.  Misschien ga ik ook nog vwo + doen dit jaar, maar dat weet ik nog niet. Als je ICT wilt doen zou ik voor N&T gaan. Daarmee kan je ook de meeste banen krijgen. :) 

xx Eenmeisje004 

Ik ga in ieder geval kiezen voor:

Verplicht:

- Nederlands

- Engels

- Ckv 

- Maatschappij

Keuze:

- Wiskunde

- Nask 1

- Nask 2

- Bio

- Aardrijkskunde of economie

Ik weet alleen nog niet goed of ik ak of eco moet kiezen. Ak vind ik een van de leukste vakken. Ik vind het heel interessant. Ik heb ook hele hoge cijfers. Vaak een 8. Eco vind ik een beetje saai en lastig. Ik ben er ook niet zo goed in. Meestal 6. Ik denk wel dat je met eco meer studies kan kiezen. Welke is het beste?

Dat is aardig dat je wil helpen. Ik wil ICT  doen of meubelmaker. Iets met reizen  of kinderen lijkt mij ook leuk. Havo kan ook nog.

Ik kan kiezen uit techniek, economie en zorg. Ik ben in alle vakken goed behalve talen.

Dn lijkt me techniek de slimste. ICT moet je zoizo techniek. Meubelmaker volgens mij ook. Je kunt ook psycholoog worden of de vertrouwenspersoon op de school. Allebei iets met kinderen. Reizen is best moeilijk. Hmmm. Wacht ik zoek wel op

Laurens

Bedankt voor de info.

Reputatie 7
Badge +14

Ik ga in ieder geval kiezen voor:

Verplicht:

- Nederlands

- Engels

- Ckv 

- Maatschappij

Keuze:

- Wiskunde

- Nask 1

- Nask 2

- Bio

- Aardrijkskunde of economie

Ik weet alleen nog niet goed of ik ak of eco moet kiezen. Ak vind ik een van de leukste vakken. Ik vind het heel interessant. Ik heb ook hele hoge cijfers. Vaak een 8. Eco vind ik een beetje saai en lastig. Ik ben er ook niet zo goed in. Meestal 6. Ik denk wel dat je met eco meer studies kan kiezen. Welke is het beste?

Ik zou aardrijkskunde doen. Daar ben je goed in en dat vindt je leuk. Dat is het belangrijkste. 
 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 3
Badge +4

Ik zit nu in Vwo5 met als profiel NT met Natuur, Leven en Techniek en informatica, Duits, Wiskunde D, Wiskunde A en maatschappijwetenschappen.

Ik vind school suoer interessant en steek er graag tijd in, dus kunnen zoveel vakken bij mij geen kwaad.

Reputatie 2
Badge

Heyyy,

Ik zit nu in 4 havo en heb als meisje N&T en N&G gekozen. Met de vakken:

Verplicht:

Nederlands

Engels

Maatschappijleer

CKV (kunstgeschiedenis)

Gym

Gekozen:

Natuurkunde

Scheikunde

Wiskunde B

Informatica

Biologie

En als extra (sprokkel) vak muziek

Ik ben aan het kijken voor ICT/Techniek studies, maar waarschijnlijk wil ik mechatronica of ICT gaan doen.

 

Groetjes kattenmens

 

Reageer