Vraag

Welk profiel kiezen?

  • 24 August 2022
  • 4 reacties
  • 103 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik moet een profiel kiezen. Ik weet alleen niet wat ik moet kiezen. Ik zit in 3 atheneum. Ik wil later kinderpsycholoog, boswachter, dierenarts of schrijfster worden. Maar dat kan natuurlijk nog veranderen. Mijn beste vakken zijn geschiedenis en aardrijkskunde daarvoor sta ik een 8 en mijn slechtste Frans en Duits daarvoor sta ik een 5 en een 6. Voor alle andere vakken sta ik een 7. Weten jullie wat ik het best kan kiezen?


4 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Dat is wel heel verschillend wat je wil worden. Voor boswachter en dierenarts is biologie heel belangrijk. Voor psychologie weet ik niet precies welke vakken en om schrijfster te worden heb je helemaal geen diploma nodig, alleen veel fantasie en moet je redelijk goed in Nederlands zijn. 

Ik ben zelf niet zo goed in talen, Duits en Frans zijn verschrikkelijk. Ik doe zelf E&M en ga daarna iets doen met maatschappijleer.

Thanks voor je reactie. Ja ik vind het moeilijk. Ik denk zelf dat N&G het beste past. Maar de vakken van E&M ben ik beter in en vind ik leuker. Dat maakt het moeilijk.

Met die wensen,  N en G. Voor psychologie heb je alleen en VWO diploma nodig. Voor schrijfster Nederlands maar dat moet je toch kiezen.  Je moet 1 vreemde taal kiezen naast Engels ( behalve als je dyslexie hebt dan kun je vrijstelling krijgen).  Ik heb zelf E&M gekozen met wiskunde A, Natuurkunde, Frans en BECO. 

Reputatie 7
Badge +7

Heey,

Ik heb ng en heb er best wel spijt van, biologie vind ik helemaal fantastisch maar scheikunde is 1 groot drama.. misschien kun je em met biologie kiezen omdat je zegt dat de vakken van em je beter liggen. Je moet vooral gewoon kiezen wat goed voelt, dat klinkt heel dom maar dat is wel het meest belangrijk. Tuurlijk je moet ook aan je toekomst denken, maar voor nu moet je de komende 3 jaar met die vakken overleven daar moet je ook zeker aan denken, dus je moet wel vakken kiezen die je leuk vind. Ik raad Frans trouwens wel echt af, dat is natuurlijk ook persoonlijk wat je beter ligt maar Frans op mijn school word heel slecht gegeven en ik snap na 5 jaar nog steeds helemaal niks van Frans. Je moet uiteindelijk voor je examen lezen, dus ik weet niet of je beter Frans of Duits kan lezen maar Duits lijkt natuurlijk nog soort van op Nederlands dus dat vinden de meeste makkelijker dan Frans. Mijn hele verhaal klinkt heel vaak, I know maar ik heb echt extreem veel hoofdpijn momenteel en ik ben niet helemaal oke op het moment maar als je vragen hebt stel ze gerust want ik kan vast wel wat beantwoorden:)

Reageer