Vraag

wel motivatie maar het lukt niet

  • 13 April 2021
  • 7 reacties
  • 51 Bekeken

Badge

hoi,

ik weet niet of jullie dit ook hebben maar hier komt ie haha.

ik heb opzich best veel motivatie om te gaan leren voor mij proefwerkweek, dus ik ga dan helemaal beginnen enz..  nou 10 minuten later zit ik al weer op mijn telefoon tiktoks te kijken, en dat doe ik dat bijna de hele middag. ik ben dan ook zo teleurgesteld in mij zelf dat ik weer gewoon nik heb gedaan.

ik denk dat jullie dit nu ook wel hebben met die corona en online les enz., je hebt gewoon geen zin maar je wilt wel maar het lukt gewoon niet. ja haha je snapt het wel…..

misschien hebben jullie hier een oplossing voor, ik hoop het van wel. laat het dan ff weten of je een oplossing hebt, dat zou super fijn zijn!!

 

bedankt voor het lezen!


7 reacties

Badge

Je zou je telefoon in een andere ruimte kunnen leggen (zit je in je kamer huiswerk te maken? Lat hem in de woonkamer liggen). Als je op je telefoon moet kijken wat je moet leren, kun je dat eerst op een papiertje schrijven en dan de telefoon weg doen, zodat je daar niet voor op je telefoon hoeft te kijken.

 

Als je dat hierboven niet wilt nog wat tips:

Zet je telefoon op stil (al werkt dat niet altijd i know) 

Zet de meldingen van bijv. Tiktok uit, zodat je daar niet op gaat klikken en je dan blijft plaklen. (Helpt ook niet altijd)

 

En nog wat tips voor concentreren: 

Als je niet van school naar huis fietst (of als je maar heel kort moet fietsen), kun je eerst gaan bewegen, dansen of sporten bijv. (Om je hoofd leeg te maken, dan neem je wat je leert weer beter op en om even niet stil te zitten wat je op school al hebt gedaan en daarna ook weer gaat doen)

Neem na bijv. 1 of 2 uur even pauze bijv. 15 of 20 min, ga dan iets doen om je hoofd leeg te maken (bewegen, tekenen, zingen, iets wat je leuk vind maar niet op je telefoon)

Zorg dat je bureau (of waar je het ook leert) opgeruimd is, een opgeruimd bureau=minder afleiding

Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips

Xx Maartje

Reputatie 6
Badge +12

Je moet je telefoon ergens anders leggen

Reputatie 6
Badge +12

Je. Kan ook afwisselen

Heey,

ja heel herkenbaar:see_no_evil:

Wat vaak helpt is het maken van een planning.

Zo heb je iets om je aan vast te houden.

En je kunt natuurlijk genoeg ruimte overhouden voor leuke dingen of tijd op je telefoon.

Je kunt het werk ook opdelen in kleine stapjes, zodat je er misschien wat minder tegenopziet. 

Dan raak je ook minder snel afgeleid.

Succes met je proefwerkweek!

Groetjes,

Simply Me

Badge

@Maartje 
hi, super bedankt voor deze tips!
denk dat ik wel een aantal dingen ga proberen

Badge

Je. Kan ook afwisselen

afwisselen met wat?

 

Badge

hey 

 

ik herken me hier ook deels in, wat ik meestal doe is een doel en beloning stellen. bijv als ik mijn frans ken dan pak ik gewoon een reep chocola, of op lange termijn: als ik op de pww  gemiddeld hoger dan een 6,3 gemiddeld heb dan koop ik dat ene shirt dat ik al lang wou. en ikzelf heb ook met mijn ouders afgesproken als ik de pww goed doe dat ik dan een … krijg.

-t

Reageer