Vraag

Weer naar school šŸ˜


Reputatie 4
Badge +3

Hoi iedereen die dit leest!

Ā 

Nou ik heb een vraag aan jullie: Wat vindenĀ jullie er van dat wij weer volledig naar school gaan? Zelf ben ik er wel blij mee, nog even zes weekje gezelligheid op school. Alleen maak ik mij wel om Ć©Ć©n ding een beetje zorgen en dat is: Het zelftesten. Ik heb op het nieuws gehoord dat wij ons twee keer per week moeten testen om naar school te mogen, ik weet alleen niet hoe dat allemaal gaat en wie controleert het en misschien doe ik het wel verkeerd of zo, dus wat vinden jullie en oh ja de 1,5 meter afstand wordt ook los gelaten. Dus wat vinden jullie, moeten wij gewoon voor de helft naar school, helemaal zonder test, helemaal met test of gewoon niet? Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Ā 

Groetjes,

Anoniempje2222


11 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Joo,Ā 

ik vind dit zelf een verschrikkelijk dom idee van de overheid, als je voor twee weken de scholen weer open gaat doen komen er alleen maar besmettingen bij. Het probleem licht trouwens niet eens bij het contact op school, maar wat er na school nog gedaan gaat worden. Want vrienden en vriendinnen gaan natuurlijk ook na school nog afspreken, door bijvoorbeeld naar de stad te gaan. Al met al zie ik het voordeel er niet van in om kinderen met zā€™n duizenden tegelijkertijd door een gebouw te laten lopen terwijl we in een pandemie zitten.

Heyy Anoniempje2222

Ā 

Eigenlijk ben ik het volledig met jouw mening en twijfels eensšŸ˜…

Ā 

Ik vind het gezellig om weer met zijn allen te zijn, maar vind die zelftesten wel onhandig want er gaan sowieso wel mensen zijn die het fout gaan doen. We zullen zien hoe het zal gaan..Ā  Ik denk persoonlijk dat het beter was geweest om op de scholen nog tot de zomervakantie niet te versoepelen en de anderhalve meter te houden,Ā Ā maar het is wel weer gezellig.

Het komt zoals het komt en we zullen zien wat er met de besmettingen gaat gebeuren!

Groetjes van mij!

Reputatie 2
Badge +1

nononononono school brengt me alleen maar mentale en fysieke schade. Ik haat school met de passie van duizend brandende zonnen. Thuis is comfortabel en veel minder stressvol. Het is ook niet alsof ik de mensen mis want met de leuke mensen kan ik gewoon buiten schooltijd afspreken. Ik raak zo snel uitgeput als ik op school ben maar als ik thuis ben kan ik gewoon lekker zitten met wat thee en voedsel en ik kan eten en naar de wc wanneer ik wil.Ā 

Reputatie 3
Badge +2

Hey Hoi!

Ik zit zelf in de middelbare en heb bijna een toetsweek, dus ik vind het in principe niet heel erg. Alleen vind ik het ook niet super leuk ; ). Voor Corona vind ik het echt een heel dom idee van de overheid, want zo goed gaat het ook weer niet. Maar jaā€¦

Groetjes!

Hallo Anoniempje2222 :)

Ik vind het een pandemicide. Het OMT zegt zelf dat het tienduizenden besmettingen en ook veel meer Long Covid gevallen oplevert. Onverantwoord. En ik heb er weinig vertrouwen in dat de leerlingen zich laten testen.

Gelukkig is er al wel veel kritiek op de volledige openstelling maar Slob en co trekt zich er vast niks van aan.

-TheMightySlayer <3

Heyy

Ā 

Ik post nog eenĀ reactie omdat ik in mijn vorige reactie niet helemaal heb gezegd wat ik nou precies denkšŸ˜…

Ā 

Ik vindt het best dom van de overheid dat ze de scholen helemaal opnemen. We zitten midden in een pandemie en de besmettingen zijn nog niet goed genoeg voor deze versoepeling. Het is weer gezellig om met zijn allen te zijn dat is zeker een feit, maar het is gewoon niet slim en ze hadden beter kunnen wachten tot na de zomervakantie want dan zijn we weer een paar maanden verder met de vaccins etc. De besmettingcijfers zijn nog niet goed genoeg en we willen niet dat de middelbare scholen weer brandhaarden worden. Verder zullen veel leerlingen misbruik gaan maken van de zelftesten dus ja..Ā 

Ā 

Dat wou ik nog even zeggen omdat ik mij niet prettig voelde bij mijn vorige reactiešŸ™‚

Ā 

Groetjes van mij

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Anoniempje2222,

Ik weet nog niet zo goed wat ik er van vind. Het is natuurlijk wel leuk dat ik weer iedere week gym ga hebben en dat ik de docenten iedere week weer zie. Maar die andere helft van mijn klas, dat hoeft niet. Ze zijn zo druk dat we de online les vaak niet eens verstaan. Bovendien heb ik geen vrienden in die helft van de klas,Ā wel een paar mensen die ik aardig vind, maar ik voel niet de behoefte om vaker met ze om te gaan.

Ik heb sowieso een beetje mijn twijfels of het wel verstandig is om de scholen weer volledig open te gooien. Ja, de Coronabesmettingen gaan omlaag, maar het is nog steeds heel hoog. Hoe denk je dat de Coronabesmettingen zo omlaag zijn gegaan? Door de Lockdown. Als we die nu laten vallen weet ik zeker dat de besmettingen weer omhoog schieten. Dan komt er weer een lockdown, en dan zitten we vast in een soort eeuwig patroon: lockdown, geen lockdown, lockdown, etc. Tot iedereen gevaccineerd wordt, wat waarschijnlijk ook niet eens gaat gebeuren omdat de helft van de bevolking daar toch tegen is.

En als je de scholen dan weer opendoet, hoezo laten ze meteen de anderhalvemeterafstand-maatregel vallen? Dat is gewoon dom. Het zelftesten lijkt mij daarentegen juist wel een goed idee. Dat zou een hoop afspraken met de ggd schelen. Als je het een keertjeĀ fout doet is dat vast geen probleem, je leert het vanzelf. Ik denk dat die paar foute testen niet veel uitmaken, het scheelt sowieso al.

Toen ik hoorde dat de overheid had besloten dat de scholen verplicht weer openmoesten werd ik echt heel chagrijnig. Mijn school is nu aan het kijken of het veilig kan. De school zou ook burgerlijk mogen weigeren (ik dacht tenminste dat dat zo heette). Dus ik hoop dat ze dat gaanĀ doen, maar ik denk het niet. Er zijn een paar leraren heel enthousiast over het weer openen, een paar leraren ook niet.

Wat mij betreft blijft alles gewoon nog dicht tot de zomervakantie.

Ā 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 4
Badge +3

Hoi iedereen die heeft gereageerd!Ā 

Ā 

Ten eerste: Bedankt voor alle reacties, ik had niet verwacht de het er zoveel zouden zijn. Maar ik ben het wel eens met de meeste van jullie, want de cijfers zijn inderdaad gedaald, hoe dit komt lijkt mij een combinatie van een strenge lockdown en de vaccinatie, want dat zijn er nu ook wel 8,5 miljoen, dat is half Nederland! Op zich zouden de middelbare scholen op kunnen alleen tot het eind van het schooljaar, de besmettingen zullen omhoog gaan, maar dan vaccinatiecijfers ook, als wij maar een mondkapje blijven dragen en afstand houden tot de docent. Alleen vind niet iedereen dit leuk, de meeste docenten willen het liefst niet in een klas staan en sommigen kinderen die in de risicogroep vallen -of hun ouders. Het idee van de regering om de scholen verplicht open te doen en dat de kinderen en docenten twee keer moeten testen, vind ik een slecht idee, want misschien wil een school niet helemaal open en jij wordt ook als docent en leerling gedwongen om die stok twee keer per week in jouw neus te stoppen, dan hoeft het van mij ook niet meer. Gewoon voor de helft naar school, zonder al dat gedoe tot de zomervakantie is prima. Eigenlijk hadden de docenten ook voorrang moeten krijgen met vaccineren, maar ja.Ā 

Ā 

Groetjes,Ā 

Anoniempje2222Ā Ā Ā 

Reputatie 7
Badge +19

hoii,

Ik vind het heel dubbel. Want over het algemeen gezien denk ik er zo over:Ā het volledig openen va de scholen gaat sowieso zorgen voor meer besmettingen. Het 2 keer per week zelftesten lijkt me ook niet heel handig aangezien veel mensen het denk fout gaan doen of helemaal niet gaan doen, ook zijn er mensen die het gewoon niet durven dusja. Zelf vind ik zon zelftest erg relatief maar kan me voorstellen dat dat voor anderen wel anders is. Wel denk ik dat het ook heel goed kan zijn om de scholen weer volledig te openen. Het zorgt voor minder achterstanden, het is goed voor de mentale gesteldheid van mensen, je komt weer meer onder de mensen, je krijgt weer meer een ritme en kinderen die het thuis niet fijn hebben kunnen weer weg. Dus of de overheid hier goed aandoet, geen idee. Ik denk dat de dingen die zojuist noemde elkaar allemaal tegenspreken.Ā 

Als ik naar mezelf kijk: ik vind het fijn voor sommige kinderen dat ze weer naar school kunnen maar dit zorgt er voor mij juist voor dat ik (weer) een achterstand oploop, ik me weer ga vervelen enĀ ik minder mensen zie. Ik ga namelijk nauwelijks naar school in verband met m'n leukemie. Ik kom dus weer als enige thuis te zitten en kan ik geen online lessen meer volgen waardoor ik alles zelf moet doen. Over het algemeen leer ik vrij makkelijk dus dat is het probleem niet. Het is dus zo dat ik alles snel maak en me daarna ga vervelen, ook dus doordat ik niemand zie. Dus wat ik van het heropenen van de scholen vind: matig haha.

Ā 

joeeeee

Badge

ik heb geen zin in school

Ik vind school een beetje saai

Reageer