Vraag

wat moet ik kiezen

  • 22 May 2022
  • 2 reacties
  • 37 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb pas een wiskunde toets gemaakt en eerste haalde ik onvoldoendes voor wiskunde maar ik heb de laatste tijd voldoende gehaald dus nu sta ik ongeveer een 7 voor wiskunde en als ik voor deze toets een hoog cijfer op heb kan ik misschien op havo niveau werken met wiskunde ik zit nu op mavo niveau te werken en eigenlijk wil ik op havo werken met wiskunde maar het is al bijna zomervakantie en ik ga misschien ook niet over dus wat moet ik doen sowieso op mavo niveau gaan werken of toch hopen dat ik op het havo niveau kan werken 


2 reacties

Hallo GH,

Om direct jou vraag te beantwoorden. Wat wil jezelf, havo is een stuk zwaarder dan mavo. Met gemiddeld een 7 voor Wis kan je lastig zeggen of je havo “waardig” bent. Met een hoog gemiddelde van alle vakken zou het goed mogelijk zijn om havo te doen. Wanneer je daarvoor kiest moet je het zo snel mogelijk tegen je mentor zeggen. Dit heeft te maken met klassen indeling voor volgend jaar. 
Als je voorkeur mavo is hoef je niet veel te doen. 
 

Ik hoop je vraag te hebben beantwoord, boor meer vragen stel ze gerust. 
 

met vriendelijke groet,

MS

Reputatie 2
Badge +1

Hey,

Ik ben zelf in de brugklas begonnen op mavo maar ven in de 2e naar havo gegaan. Mavo en havo is idd een groot verschil. Je krijgt meer stof om te leren en je gaat er dieper op in.  Ik zou het niet doen, als je wiskunde lastig vind. Op havo word het nog lastiger! Het is maar een advies, dus je bepaalt uiteindelijk zelf!

hopelijk heb ik je geholpen!

een poot van:

Dinosaurusx

Reageer