Vraag

Wanneer is meestal de eindtoets

  • 14 December 2020
  • 4 reacties
  • 66 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Wanneer is meestal de eindtoets? 


4 reacties

Hey, meestal is dat rond april/mei als je de eindtoets van groep 8 bedoelt? Maak je je daar zorgen over met de nieuwe maatregelen? Examens vinden meestal begin mei plaats.

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 4
Badge +5

@Simply Me Ik maak er wel ermee zorgen want ik zit nu in groep 8 en ik wil graag de eindtoets maken 

Hey OluchiBTS,

Ik kan me voorstellen dat je daar over nadenkt en je je daar zorgen over maakt. Het lijkt me alleen een beetje vroeg om je daar druk over te maken, ze zullen niet nog een keer zomaar de examens en eindtoetsen schrappen.

Ze zullen daar echt wel rekening mee houden. Net zoals ze dat nu in de maatregelen ook doen met eerstejaars en mensen die in het laatste jaar zitten.

Ik snap wel dat je het graag wilt. Zelf heb ik geen examen hoeven doen, maar dat is toch echt veeeel minder leuk. Vanwege de stress vond ik het wel fijn, maar gewoon om het idee en het strijden vond ik het wel jammer. Het was niet meer zo spannend, toen we dat hoorden was het gewoon 'oh geslaagd, nou leuk, klaar'. Ik hoop heel erg voor je dat het doorgaat!

Komt tijd, komt raad. Wacht het af en dan zie je het wel. Je kunt dit ook bespreken met je juf/meester en de klas. Wat hun ervan denken en vinden, dan hoef je je ook niet in je eentje zorgen te maken!

Groetjes,
Simply Me

Hee

@LachBTS,

 

https://m.youtube.com/watch?v=kF69SSEfosE

 

In dit filmpje praat het Jeugdjournaal met minister Slob van onderwijs over de eindtoets e.d. Minister Slob zegt dat de bedoeling is dat de eindtoets wel doorgaat, zodat kinderen een goed advies krijgen. Ze gaan er alles aan doen wat ze kunnen, dus dat is goed nieuws voor jou!🙂

Groetjes,
Simply Me

Reageer