Vraag

VWO

  • 3 August 2020
  • 2 reacties
  • 71 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey allemaal,

 

Ik ben Niek en zat afgelopen 2 jaar in een Havo-VWO klas.  Dit was erg gemakkelijk. Ik heb ook nooit  wat gedaan voor school en als ik een CT had las ik alles een keertje door en haalde met gemak een 9. Nu moet ik van mijn ouders naar 3 VWO alleen ken ik daar bijna niemand, op 1 jongen na die echt saaier is dan octo uit spongebob. Nu ben ik bang dat de hele klas zo is en dat ik erg anders ben. Ik hou namelijk wel van een beetje gezelligheid in een klas. Ik kan wel makkelijk nieuwe contacten maken, dus dat is geen probleem. Maar als iedereen heel saai is zullen ze niet erg veel zeggen tijdens de lessen. Ook ben ik bang dat ik erg veel moet gaan leren. Ik ben dit totaal niet gewend. Ik heb nog nooit echt geleerd namelijk. Hebben jullie ervaringen met dat soort klassen en of het waar is dat iedereen saai is?

 

Alvast bedankt allemaal!

 

Groetjes,

 

Niek


2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Yoo

zekwr niet waar dat iedereen op VWO saai is… veel jongens en meiden uit mijn klas zijn gwn gezellig en zijn zeker geen stereo type “nerd” maarja ik weet natuurlijk niet hoe dat is bij jou op school🤷🏼‍♂️

en dat over veel leren is denk ik verschillend per persoon, ik zelf hoef niet veel te leren maar anderen weer wel. De 3e klas is vaak wel een stuk lastiger dan de 1e en 2e maar ik denk dat je het wel kan aangezien je zegt dat je gwn goede cijfers haalde en bijna niet hoefde te leren. Daarnaast is het chiller om iets voor school te doen ipv je te vervelen.

 

joeeee
 

Het verschilt nauurlijk per klas maar niveau zegt eigenlijk niks over persoonlijkheid. Ik zit gewoon in een hele gezellige groep

Ik zou je wel aanraden om echt aan school te gaan werken. Niks doen aan school is een slechte eigenschap die je gaat nekken bij je examens en vervolgopleiding. Als je jezelf niet aanwent om iets te moeten doen voor school, kom je op het hbo of de uni echt in de problemen. En voor je examens kan je moeilijk alle stof van 6 jaar doorlezen zodat je het snapt.

(Je zult waarschijnlijk wel zien dat de meeste vwo'es deze mentaliteit wel hebben. Als je hoog niveau wilt, moet je er ook wat voor doen. De meeste vwo'ers hebben dan ook een 'harde-wekkers-mentaliteit'. Degenen die dit niet hebben, halen het meestal niet (ik spreek uit ervaring. Dit jaar weer een aantal medeleerlingen da terug gaat naar de havo omdat ze niks deden.))

Je komt straks in vwo3 met een havo achtergrond. Je zult dus de vwo-basis missen. Nu is het aan jou om dit in te halen en goed mee te komen met de rest van de klas. (Hard werken dus).

 

Dus doe jezelf een lol (op de lange termijn) en pobeer wat meer aan school te doen. Daar zul je jezelf achteraf dankbaar voor zijn.

 

Veel suc6 in de derde.

Groetjess

Reageer