vrienden op school

  • 5 January 2023
  • 3 reacties
  • 42 Bekeken

Badge

hoihoi ik wou even een verhaal delen 

ik zit nu in de 2 havo ik ben een meisje van 14 en best lang vind ik zelf ik ik zat in de 1ste op een andere school dus op deze school kende ik niemand gelukkig werd ik geaccepteerd en werd vrienden met een meisje ze was heel aardig ik noem haar ff floor is niet haar echte naam 

maar er kwam dus een ander meisje lisa ook niet haar echte naam zij kwam erbij en we gingen met ze 3e om maar omdat hun dus kleiner waren moest ik altijd achteraan lopen anders konden ze niks zien en gingen ze met ze 2e hard lachen enzo nou iedere keer lopen hun met ze 2e en ik loop daar maar een beetje achteraan en floor doet ook heel apart tegen mij zo raar aankijken enzo en ik denk dat ze ook roddelen over mij 

nou verder heb ik gewoon ook andere meiden in de klas maar dat zijn echt allemaal groepjes en hun zitten allemaal met kinderen van de 1ste in de pauze  maar ja ik zat toen niet op deze school dus verder ken ik ook niemand  en ik weet nou iet heel goed wat ik kan doen 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

praat eens met floor en lisa. Misschien helpt het.

hi!

wat vervelend, ik kan me voorstellen dat dat je een heel naar gevoel geeft. ik denk zelf dat het inderdaad, zoals jaivy al zei, een goed idee is om hierover te praten met ze. als de vriendschap niet echt genoeg voelt hiervoor hoeft het natuurlijk niet maar als je wel het gevoel hebt dat je hierover met ze kan praten is het waarschijnlijk een erg goed idee, het kan natuurlijk zijn dat er een misverstand is of dat er iets anders aan de hand is met ze en dat ze dat af reageren op jou. 

als ze jou een vervelend gevoel geven en jij niet het idee hebt dat dit gaat veranderen is mijn advies om niet al je energie in deze vriendschap te stoppen. dat is het niet waard en dat is zonde van je tijd; je kan dan beter proberen nieuwe goede vriendschappen op te bouwen. met bijvoorbeeld de meiden in je klas! dat zij met z’n alle al goede vrienden zijn wil niet zeggen dat jij niet ook met ze om kan gaan, je hoeft immers niet meteen bff’s te worden ofzo :) 

als laatste wil ik nog even zeggen dat ik zelf niet zomaar het contact tussen floor en lisa zou verbreken want dat wordt waarschijnlijk ongemakkelijk als je ze ziet op school enzo. je kan beter gewoon zo vriendelijk mogelijk tegen ze blijven doen en ondertussen een beetje proberen nieuwe contacten te leggen!

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Ga eens met zn 2 e iets leuks doen met floor, naar de bios ofzo, zeg dat ke liecer alleen met haar gaat, Of je gwn al 2? Kaartjes had???!

 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer