Vraag

vrienden maken

  • 24 July 2020
  • 5 reacties
  • 76 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hey

Ik ga dus na de zomervakantie naar een nieuwe school. Ik moet daar dus nieuwe vrienden maken. Maar ik vind dat best wel een beetje eng. Ik ben vroeger gepest en ik vertrouw mensen niet zo snel. Mijn beste vriendin ken ik omdat onze moeders elkaar kennen dus ik ken haar al mijn hele leven en heb nooit echt vrienden hoeven te maken. Hebben jullie misschien wat tips?


5 reacties

Meestal gaat het gewoon vanzelf. Ik ben zelf ook best verlegen, maar heb wel gewoon vrienden. Ga gewoon bij iemand zitten en maak een praatje, misschien hebben jullie een klik en kunnen vrienden zijn. Meestal bouwt dat vanzelf wel op.

Hi, ik zou het ook eng vinden hoor. 

En het is erg vervelend dat je vroeger bent gepest. Ik snap ook dat je hierdoor moeite hebt mensen te vertrouwen, maar als je tegen jezelf tijdens de ontmoetingen ofzo blijft zeggen 'ik kan deze mensen niet vertrouwen, ik kan niemand vertrouwen' wordt het probleem alleen maar erger (niet dat ik nu zeg dat jij dat doet, het was maar een voorbeeld).

Ga vooral naar mensen toe zou ik zeggen. Je kan bijvoorbeeld beginnen met een vraag 'is dit klas ...?', 'waar kan ik ... vinden?' en daarna kan je jezelf voorstellen en een gesprek beginnen. 

Je kan ook bijvoorbeeld wanneer je je klasgenoten over een thema waar jij iets van weet hoort  praten er beginnen mee over te praten. Dit kan eng zijn, maar de meeste mensen zullen je gewoon mee laten praten. 

Ik snap dat je hier een beetje tegenop ziet, het is ook best wel spannend allemaal. Maar dat geldt voor jullie allemaal, jullie zitten allemaal in hetzelfde schuitje.

Het meeste gaat idd vanzelf maar je moet het dan wel ‘laten gebeuren’ zeg maar. Zorg er in ieder geval voor dat je er snel bij bent. Na de eerste week/twee weken, beginnen er al wel clubjes te ontstaan.  Als je dan nog moet beginnen met vrienden maken en toetreden tot zo'n groepje maak je het jezelf onnodig moeilijk.

Het hangt natuurlijk een beetje af van je klasgenoten, maar als jij gewoon gezellig doet en interesse toont in hen, zal het allemaal wel redelijk vanzelf gaan denk ik. Probeer niet te stil te zijn, maar praat gewoon met meiden die je aardig lijken. Praat bijvoorbeeld gewoon over school; iets wat die dag gebeurt is, hoe zij de nieuwe school vinden, docenten, schoolwerk. Aangezien jullie er beiden middenin zitten, is dit gewoon een onderwerp dat bijna altijd aanslaat.

Vraag verder gewoon naar henzelf, toon interesse; waar komen ze vandaan, groot/klein gezin, hobby's, vorige school, enz. enz.

Quote van de dag: “You can make more friends in two months by becoming interested in other people than you can in two years by trying to get other people interested in you.”

 

Suc6 ermee, hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjess:kissing_heart:

Hey

Ik ga dus na de zomervakantie naar een nieuwe school. Ik moet daar dus nieuwe vrienden maken. Maar ik vind dat best wel een beetje eng. Ik ben vroeger gepest en ik vertrouw mensen niet zo snel. Mijn beste vriendin ken ik omdat onze moeders elkaar kennen dus ik ken haar al mijn hele leven en heb nooit echt vrienden hoeven te maken. Hebben jullie misschien wat tips?

Ik zou als je je klas kent gwn wat optrekken met je klasgenoten. Als je nog vragen hebt stel ze gerust aan me

Hey

Ik ga dus na de zomervakantie naar een nieuwe school. Ik moet daar dus nieuwe vrienden maken. Maar ik vind dat best wel een beetje eng. Ik ben vroeger gepest en ik vertrouw mensen niet zo snel. Mijn beste vriendin ken ik omdat onze moeders elkaar kennen dus ik ken haar al mijn hele leven en heb nooit echt vrienden hoeven te maken. Hebben jullie misschien wat tips?

En ik zou ook gwn aangeven dat je het eng vind om vrienden te maken, ze zullen dit waarschijnlijk wel begrijpen 

Reageer