vrienden maken

  • 12 June 2020
  • 3 reacties
  • 141 Bekeken

Hoi ik ben James en ik ben 14 jaar, ik zit op het VMBO en op mijn school zitten vaak kinderen die erg stoer willen doen. Dus ging ik opzoek naar kinderen die een beetje normaal konden doen. Zo kwam ik uit op een 1ste jaars MAVO klas, de jongens die in die groep zitten kunnen ook gewoon serieuze gesprekken voeren. Maar omdat ik op een school zit met allemaal rare mensen die stoer willen doen denk ik dat ze mij ook zo in schatten. Heeft er iemand tips waardoor ik toch een beetje contact kan leggen met deze kinderen, want ik heb ze verder nog nooit gesproken.


3 reacties

Hi James,

ik snap dat je ook wel eens gewoon ergens over wilt praten met andere kinderen op school en niet alleen 'stoer’ wil lopen doen.

Nieuwe mensen leren kennen is altijd wel leuk dan, maar soms ook wel een beetje lastig. Ik bedoel, als jongens (of meisjes)  in een groepje bij elkaar zijn is het niet zo makkelijk misschien om er 'bij’ te komen.

Wat ik dan vaak doe, is dat ik met jongens die me aardig lijken ‘apart’ contact probeer te krijgen. Bijvoorbeeld, 's morgens bij het fietsenhok zie ik dan zo iemand en dan zeg ik 'hoi’ en vaak zeggen ze dan ook wel 'hoi’ terug en dan probeer ik voorzichtig een  gesprekje op te bouwen. In het begin is dat soms maar een zinnetje, zoiets van 'had jij ook liever nog in je bed gelegen dan dat je op school bent?’ of je zegt iets over de actualiteit, dat kan over iets stoms als het weer zijn, zo van 'nou had ik vanmorgen weer wind tegen. Ik vind dat altijd zo vervelend als je naar school moet en jij?’. Zo kun je van alles verzinnen en op die manier kun je beetje bij beetje een contact opbouwen. De volgende dag kun je weer 'hoi’ zeggen en vragen hoeveel hij elke dag moet fietsen. Dan kun je gelijk iets over jezelf vertellen, als je dat wilt natuurlijk. Zo van, ik moet elke dag 14 km fietsen, want ik woon daar en daar en dan kun je ff vragen waar hij woont en of dat ver is.  

Je kunt dus op veel manieren met iemand in contact komen. Soms moet je even investeren, voordat je echt bevriend bent, maar volgens mij lukt jou dat wel. Je komt over als een aardige jongen, dus wie wil er nou niet eens een keertje met jou praten.

Als er in de pauze op school gevoetbald wordt ofzo zou je mee kunnen doen of je kunt, buiten school, naar zo'n speelkooi gaan en daar met anderen sporten of gewoon chillen.Bij die speelkooi kun je het op dezelfde manier aanpakken. Eerst gewoon langs fietsen en hoi zeggen en dan misschien een keertje (vragen of je mag)  meedoen en zo voorts.

Zit je op een sport of hobbyclub ofzo? Of maak je je meeste vrienden online? Ook me onine vrienden kun je afspreken, tenminste als ze niet te ver weg wonen.

 

Succes.

 

Groetjes,

M&M's

@M en Ms bedankt voor al je tips hier kan ik echt iets mee:hugging:

Hi james4438,

 

geen dank, graag gedaan.

 

Veel succes met nieuwe vrienden  maken:relaxed:

Dat gaat je vast lukken. Wie wil er nou geen vrienden met jou worden :wink:

Een update is altijd leuk.

Vragen stellen mag altijd.

 

Groetjes,

M&M's

Reageer