Vraag

vrienden???


  • Anonymous
  • 0 reacties

Ok,

Ik heb een "goede vriendin", althans, dat denkt ze zelf.

Eerst waren we goede vrienden, maar nu is ze echt ... 

Het enige wat we samen kunnen doen is gamen. Verder wil ze niks doen.

Ook wordt ik er gek van dat ze zich niks van anderen aantrekt. Bijvoorbeeld we gingen bij ons thuis op de trampoline. Ik moet altijd schoenen aandoen als ik naar buiten ga,aar zij loopt op haar sokken naar buiten. Ik zeg dat ze van mijn moeder schoenen aan moet doen, zegt zij: 'zij is mijn moeder niet'. 

Nu heb ik nog maar 1 echte vriendin. Eerst dacht ik even van niet, maar nu is haar hond een paar dagen geleden aangereden en dood gegaan. Ze is 10 en heel verdrietig. Die hond was 4 jaar bij hun. Hierdoor snap ik dat zij een hele goede vriendin is.

Zij zit in groep 7 en ik in 8.

Nu ben ik bang dat ik als ik op middelbare school zit geen of nauwelijks contact meer met haar heb. Iemand tips om veel contact te blijven houden?

En heeft iemand tips om met die andere "vriendin" te doen? Ze wil steeds afspreken maar daar heb ik geen zin in.

 

Thanks!


2 reacties

hoiiiii

 

om te beginnen met de ‘goeie vriendin’. wat je het best kunt doen naar mijn mening is haar vertellen dat je jezelf aan haar en haar gedrag irriteert en als het kan samen een oplossing verzinnen.

 

over de andere vriendin. je zou aan haar uit kunnen leggen dat je graag contact met haar wil houden wanneer je naar het middelbare gaat en dat je bang bent dat dat niet gebeurt. ik denk dat jullie dan samen wel tot een oplossing kunnen komen om het contact toch te behouden.

 

heel veel succes!!!

 

Reputatie 7
Badge +19

Zoals er al gezegd is zou je met de vriendin met wie je contact wil blijven houden gewoon kunnen zeggen dat je contact wil houden en dat je bang bent dat als jullie naar de middelbare school gaan het contact verbreekt. Jullie kunnen afspreken dat jullie standaar om het x aantal dagen/weken afspreken zodat jullie elkaar gewoon nog zien. Maar jij gaat op de middelbare school waarschijnlijk ook weer nieuwe vrienden en vriendinnen maken dus dat komt denk ik wel goed hoor! 

Ja met die andere vriendin kan je het best gewoon eerlijk zijn. Je kan zegen dat je geen zin hebt om af te spreken omdat ze altijd doet waar ze zelf zin in heeft en dat jij het lastig vind om daar mee om te gaan. Je kan ook zeggen wat je van haar verwacht als jullie gaan afspreken.

Reageer