Beantwoord

Vind leraar gym maar rotzak

  • 10 October 2018
  • 3 reacties
  • 754 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn leraar gym is volgens de anderen uit mijn klas "competitief, maar rechtvaardig", maar ik vind hem eigenlijk gewoon een lul. Het is al wel zo dat ik (hoe dan!?) de enige uit mijn klas ben die gym NIET leuk vind. Het gaat over verschillende dingen. Het is niet dat ik hem echt haat, maar ik mag hem gewoon niet. Het is trouwens een vrij oude en humorloze man.
[eventjes kleine side-note: ik zit (als Nederlander) wel op een vrij strenge katholieke belgische school, dus het zou zomaar kunnen dat daar het probleem zit. Zo hebben wij ook meisjes en jongens gescheiden gym]

Zo is het bijvoorbeeld zo dat als we ook maar iets doen, het meteen competitief moet. Bijvoorbeeld: omkleden moet binnen 2 minuten, om ter snelste matjes en voorwerpen klaarleggen, wie het eerste boven op een klimraam zit, of met estafette welk team als eerste is. Nou is dat in principe geen probleem maar het ding is dus dat als je niet wint of dat niet doet, je moet pompen (soms 3x, soms 5 of 10x; om het "competitief" te houden naar eigen zeggen). Maar ik vind dat dus eigenlijk echt nergens op slaan. Ik heb het er dus met klasgenoten over gehad, maar zij schijnen niet echt te begrijpen wat ik daar nou zo vervelend aan vind. Ik denk dus duidelijk HEEL anders hierover dan mijn klasgenoten en ik vind het ook moeilijk om gewoon niet mee te pompen, want dan laat je dus toch een soort van je team in de steek.

Nou was mijn vraag eigenlijk: Hoe gaat gym eigenlijk bij jullie op school? Zijn ze daar ook zo streng (vast niet)? Hoe is jullie leraar gym? Hebben jullie gymuniformen van school (wij wel)? Hebben jullie ook meisjes en jongens gescheiden (verwacht het niet)? En wat zouden jullie in mijn situatie doen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 14 October 2018, 16:46

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi

Je vindt de gymlessen niet zo fijn. Hoe je de gymlessen beschrijft, kan ik me dat best voorstellen. Dat competitieve lijkt me stresserend en niet zo gezellig. Misschien zijn je klasgenoten het gewend om op deze manier gym te hebben, of staan ze er minder bij stil.

Kan je dit met je mentor of klastitularis bespreken? Met je gymleraar praten kan ook, maar aangezien die je niet zo lijkt te liggen, vind je met een andere leraar praten misschien fijner.

Groetjes
Kenshin
Hallo,

Als ik zie dat jongens en meisjes apart leshebben kan ik begrijpen dat je het minder leuk vind 😕.
En ook dat je bij het verliezen een straf krijgt, zeker als je niet heel snel bent (of goed bent) in een bepaalde sport. Verder zijn de regels wel het zelfde bij ons 🙂. Gymuniformen lijken mij eigenlijk helemaal niet zo slecht (tenzij ze lelijk zijn :d)
Heb je op je school al eens andere gymleraren gehad die minder streng waren? Als dat niet zo is, zou het best kunnen zijn dat het een regel/must is op school. En dan is het niet terecht om hem een lul te noemen.

Ik het met hem bespreken, misschien komt daar wel iets uit! :)

gr. V
Oef, ik dacht dat gym bij mij stom was.

Misschien handig om te vermelden, dat ik sinds eind vorig jaar niet meer meedoe met gym, omdat ik dit niet kan handelen qua prikkels. Echter heb ik - naar eigen zeggen - genoeg ervaring om je vragen te kunnen beantwoorden.

Hoe gaat gym eigenlijk bij jullie op school?
Tot de herfstvakantie heb je buitengym en dan tot de krokusvakantie of meivakantie (ik weet het eigenlijk niet🤔) heb je binnengym. Dan werken we sporten af. Dus dan heb je x lessen bv softbal en x lessen volleybal. Soms heb je ook van die mengelmoes lessen, waarbij de klas wordt verdeeld in 3 groepen en je dan doorwisselt per sport/activiteit. Je hebt in de bovenbouw 2 uur gym per week.

Zijn ze daar ook zo streng (vast niet)?
Neen, zeker niet. Het verschilt wel per docent, maar meestal kun je vrij weinig doen in een les en af en toe gewoon even wat inzet tonen. Je krijgt iedere periode een inzet cijfer. Dit is meestal bij iedereen een 7. Sommige docenten geven gemotiveerde leerlingen een hoger cijfer. Bijna niemand ontvangt lagere cijfers. Je moet gewoon af en toe je best doen, niet veel klagen en op tijd komen. Dan zit je wel goed.

Hoe is jullie leraar gym?
In de eerste had ik een hele leuke vrouw, waardoor ik ook erg gemotiveerd was. Daarna kreeg ik allemaal domme oenen waar ik precies niks mee had (2 daarvan waren ook nog eens mijn mentor, waardoor ik extra haat voor hen had ontwikkeld).

Hebben jullie gymuniformen van school (wij wel)?
Nope, je mag zelf bepalen waar je in gymt.

Hebben jullie ook meisjes en jongens gescheiden (verwacht het niet)?
Neen, omkleden gaat (uiteraard) wel gescheiden.

En wat zouden jullie in mijn situatie doen?
Je vind je gymleraar niet aardig. Daar kun je gewoon niks aan veranderen. Het enige wat je kan doen is hopen dat je volgend jaar een leukere krijgt.
Je klasgenoten vinden gym wel leuk, jij eigenlijk niet. Daar valt ook vrij weinig aan te doen. Je kan ze wel vragen waarom ze het wel leuk vinden, misschien dat jij zo ook wat meer positieve puntjes ontdekt.
Je krijgt 'straf' als je team verliest. Tsja, dat is gewoon balen. Als je dat niet tof vindt, moet je je best doen om te winnen? Nee dat antwoord is natuurlijk waardeloos. Je kan een keer aangeven bij je docent dat je dit niet tof vindt en vragen waarom dat wordt gedaan.

Ik hoop dat gym volgend jaar leuker wordt en anders moet je maar zo denken: het is maar een paar uurtjes per week.

Gr. Pin

Reageer