Vraag

vieze leraar

  • 6 February 2020
  • 6 reacties
  • 299 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb een docent die echt raar is. Elke pauze komt hij naar me toe. Dan zit ik met 5 vriendinnen en dan komt hij naar me toelopen. En hij kijkt me heel indringend aan. Hij vraagt vaak hoe het gaat en over de klas enz. Maar hij heeft me ook al 2 keer aangeraakt. Ik vind dat best vervelend. Ik wil er wel wat van zeggen maar dat durf ik niet

Xx 


6 reacties

Hoi

 

Wat vervelend dat een bepaalde docent je speciale aandacht geeft. Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt om hier iets van te zeggen. 

 

Zou je het sturen van een mail of het schrijven van een briefje minder spannend vinden? Zo’n mail of brief zou je naar de docent in kwestie kunnen sturen, met daarin de vraag of hij je wat meer ruimte zou kunnen geven. Ook zou je je mentor of vertrouwenspersoon kunnen mailen met de mededeling dat deze docent je extra aandacht geeft. 

 

Weten je vriendinnen van het gedrag van deze docent? Eventueel zouden zij voor je op kunnen komen. Als de docent jou benadert, zou een vriendin bijvoorbeeld aan je kunnen vragen of je mee gaat om een boek uit haar locker te halen. Je vriendinnen zouden er ook voor kunnen zorgen dat je omringd ben door hen, zodat de docent niet bij je kan. 

 

Zou je kunnen vertellen wat je precies bedoelde met ‘aangeraakt’? 

 

Gr. Kenshin

Ja dat weten mn vriendinnen. Als ik in de pauze met mn vriendinnen zit, kijkt hij altijd naar ons groepje. Dan komt hij dichterbij en kijkt hij vooral naar mij.mn vriendinnen vinden m ook een beetje eng.

Met aanraken bedoel ik: hij aaide over mn rug. Das al een paar keer gebeurt. Maar ik durf er dus nix over te zeggen. 

Ja dat weten mn vriendinnen. Als ik in de pauze met mn vriendinnen zit, kijkt hij altijd naar ons groepje. Dan komt hij dichterbij en kijkt hij vooral naar mij.mn vriendinnen vinden m ook een beetje eng.

Met aanraken bedoel ik: hij aaide over mn rug. Das al een paar keer gebeurt. Maar ik durf er dus nix over te zeggen. 

Vertel -zoal kenshin al zei- dit aan je ouders of je mentor. Dit is ongepast gedrag, zeker als je het niet fijn vind. Misschien (als je t durft) kun je hem confronteren als hij weer naar je toe komt. Dat je geen behoefte heb aan zijn aanwezigheid tijdens de pauzes en dat je wilt dat hij ermee stopt. Succes!

Reputatie 2
Badge +1

hoi 

als het goed is heb je op school vertrouwenspersonen daar kan je het tegen zeggen en je kan ook een mail sturen naar de directeur wat dit is niet oké en hier moet serieus naar gekeken worden 

Hey,

wat je kan doen is een docent die je vertrouwt vragen wat je moet doen, die zal je waarschijnlijk doorverwijzen naar een vertrouwenspersoon. 

Die vertrouwenspersoon kan er dan iets mee doen zonder jou naar erbij te zeggen zodat je anoniem blijft. 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. 

Xx Anoniempje3

In principe heeft die niks wettelijk verkeerd gedaan maar het gaat natuurlijk om wat jij vind. Ik heb zelf docenten die me een knuffel geven en verder gaan dan bij jou maar ik heb daar geen probleem mee zolang ze niet echt te ver gaan ik denk het zijn ook maar mensen. Maar wat belangrijk is is hoe jij je voelt! Als jij het niet fijn vind en hij doet bv zijn hand op je rug kan je gwn een stap naar voor doen. Je kan ook met je vriendinnen als je hem ziet gewoon weg lopen. En wat mensen zeggen idd als je bv een goede band met je mentor het aan hem vertellen of aan je ouders vertellen!! Succes 

xx

Reageer