vervelende klas

  • 22 September 2023
  • 1 reactie
  • 36 Bekeken

Badge

Hoii hoii

Zo als je aan de titel al gezien hebt, wil ik het hebben over mijn klas. Ik ben 14 en zit in leerjaar 3 van een soort versneld VMBO (gtl) en MBO traject. Als ik moet uitleggen hoe dat allemaal werkt, ben ik nog wel even bezig, maar het komt erop neer dat ik in 6 jaar VMBO en MBO een diploma zou krijgen, net als de rest van de klas. Leerjaar 3 is voor mij het examen jaar van VMBO. Ik kan niet van klas veranderen.

De groepjes

Ten eerste is mijn klas een hele erge groepjes klas, je hebt allemaal groepjes die tegenover elkaar staan, ik zet ze hier even op een rijtje:

Groepje 1: De ‘populaire’ Jongens. Grappig zijn gaat voor aardig doen, maar ze kunnen wel respectvol zijn, als je een ruzie met ze krijgt, vergeten en vergeven ze je snel weer, maar er worden nog lang grappen over gemaakt. Schreeuwen veel dingen door de klas, maken veel geluid. (4 mensen)

Groepje 2: De ‘populaire’ Meiden. Gaan wel goed met de jongens, Slaan gelijk als ze iets niet leuk vinden, hebben allemaal een of twee besties waar ze aan vast geplakt zitten, en die ze gebruiken.  Roddelen over iedereen en maken iedereen belachelijk. Als hun bestie er niet is hebben ze geen vrienden meer en zijn ze opeens heel aardig, gaan lief tegen je doen, om vervolgens weer over je te roddelen. (5 mensen)

Groepje 3: De andere Jongens. Doen aardig tegen anderen. Een vrienden groep die vaak ruzie heeft. Hebben minimaal 2x per week een gesprek met de mentor omdat ze hun vrienden in elkaar hebben geslagen, maar zijn een uur later weer vrienden. (7 mensen)

Groepje 4: De aardige mensen. Veel verschillende mensen bij elkaar. Zijn oprecht aardig en willen mensen graag helpen, zelfs de mensen die ze in eerste instantie niet mogen. Worden vaak uitgescholden door groepjes 1 en 2 maar komen gelijk voor elkaar op. Hebben veel inside jokes met elkaar en maken veel geluid door te lachen enzo. ( 5 mensen) 

Groepje 5: hier zit ik bij. dit is niet echt een groepje maar we zitten gewoon met drie mensen bij elkaar, meestal met oortjes in omdat het geluid van de klas te hard is. We proberen aardig te doen tegen iedereen, en als mensen voor een tijdje buiten een bepaald groepje vallen gaan ze bij ons zitten. Wij zijn de sniches, als er mensen worden uitgescholden geven wij dat door aan de mentor. We gaan vooral met groepje 4 om. We worden veel uitgescholden voor de dingen die we doen, of voor hoe we er uit zien, maar we schreeuwen wel terug. ( 3 mensen+ aan hang)

Dingen die er gebeuren

  • er worden mensen uitgescholden met ‘het zou beter zijn als je dood was’
  • ze schreeuwen de namen van elkaars familie leden, om anderen te irriteren
  • De mentor pakt er altijd een decibel meter bij, gemiddeld produceren wij als klas 95 decibel
  • Meerdere mensen lopen gewoon weg tijdens de les omdat ze het niet meer aan kunnen (dit doe ik eigenlijk het meest haha)
  • Sommige docenten zijn er mee opgehouden om ons les te geven omdat ze ons vervelende kinderen vinden
  • Mensen steken met potloden
  • Iemand aan de muur vast tapen

Help

ik ben echt helemaal klaar met mijn klas.  Er moeten 10 mensen te verdwijnen om dit weer een rustige klas te krijgen. Ik heb mijn rust zo niet op school. Ik heb ooit een ZM poging gedaan, en ik ben bang dat anderen ook dit soort gedachtes krijgen. Een meisje uit mijn klas is al vrij depressief en heeft het moeilijk thuis, en naar haar schreeuwen ze dit soort dingen ook. 

Als ik thuis kom van school is het enige wat ik kan doen mezelf opsluiten in mijn kamer (ik raak snel overprikkeld). Het lukt zo niet meer, de mentor weet al veel van dit een heeft ook al mensen hun ouders gebeld. Maar de klas kan niet veranderen. Dit klinkt raar, en ik ben ook overdreven hoor, maar bepaalde mensen wil ik gewoon weg toveren (KTMENSENGDVDEO)

Bedankt voor het lezen van mijn hele paragraaf, ik moest dit even kwijt.

als jullie nog een verhaal of tips hebben stuur dat dan alstjeblieft!

 

Groetjess,

Mo0n

 

 

 

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +8

Klassen groepjes en al die dingen zijn echt lastig. Ik zit zelf in een klas waar 5 meiden bij elkaar een groep vormen waarbij 1 meisje er wel soms bij komt zitten. Ze roddelen veel maar 3 van die meisjes zijn wel aardig. De andere twee zijn een beetje klote. Dan 2 aparte meisjes die hun eigen ding doen. Daarnaast hebben we ik alleen. En dan 15 scheeuwende lachende jochies die alles verprutsen. Ze hebben een soort van apparte groepjes maar in het echt zijn ze een mega groep lullo's

Je kan niks doen eigenlijk. Behalve blijven melden bij de mentor. Echt over en over en over. Maar ga niet naar je mentor met alleen de slechte dingen. Probeer ook meteen met een paar opstellen en ideeen voor verandering te komen. Zodat je niet als een zeikwijf over komt. Vinden docenten wel wat fijner. En probeer ervoor te zorgen dat ouders / verzorgers van jou en je vrienden ook gaan zeiken. Volwassenen luisteren sneller naar andere volwassenen. 

Voor de rest. Negeer ze. Hoe rot en stom en iritant ze dan ook maar zijn, negeer ze. Doe alsof ze niks meer dan een pluisje op de vloer zijn. Dan worden ze mega geïrriteerd en geven ze het op.

En over je vriendin. Het is rot wanneer mensen je continue de dood toe wensen wanneer dat eigenlijk al een afschuwlijk idee is dat je eigen brein al had verzonnen. Voor sommige kan dat hetgene zijn dat hun leven tot een einde zet. Wat je nu kan doen is blijven checken met je vriendin hoe ze zich voelt en gewoon een beetje vragen voor wat ze nodig heeft. Elkaar helpen is nu het beste wat je kan doen. En misschien heb jij ook wel iemand nodig om mee te praten. Want zelfmoord pogingen zijn extreem en moeten niet ongenaderd blijven. En het feit dat die jochies het einde van jou betekende moet je niet willen. Je moet niet die jochies gelijk geven. 

Reageer