Vraag

verlegen

  • 25 June 2020
  • 2 reacties
  • 68 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo mensen 

Kijk als ik in een nieuwe klas kom ben ik altijd heel verlegen/stil

Ik zeg dan alleen wat wanneer er wat gevraagd word en verder praat ik dan alleen met mijn vriendinnen 

Want ik durf dan zelfs niks te vragen ofzo

Hebben jullie tips?

Groetjes 


2 reacties

Reputatie 2
Badge +1

hoi @Elina28 ,

Dat is toch helemaal niet erg? Ik ben meestal ook best rustig en van mij hoef ik niet echt in het middelpunt te staan. Maar ik snap ook wel een beetje dat je dat wel wil. Je wordt anders al snel aangezien als de brave en altijd oplettende leerling die het lievelingetje van de docent is.

Misschien kun je jezelf er toe zetten om gewoon eens wat te zeggen tegen iemand die je niet kent. Probeer een beetje dingen te doen die net over je grens gaan. Doe dit wel als je jezelf er fijn bij voelt!

Groetjes mij

Heyy

Is bij mij ook zo. In het begin van dit schooljaar ben ik ook in een nieuwe klas gekomen, kende ik maar een paar mensen in. Nu paar maand later heb ik toch een paar hele goeie vrienden in m'n klas.

Gaat vanzelf gaan, als je bv naast iemand zit die je niet kent en je raakt aan de praat. Of je moet voor een groepwerk samenwerken met iemand die je niet heel goed kent , dan praat je ook lekker en leer je elkaar wat kennen. Komt allemaal wel goed! 

Groetjs

Reageer