Verkeerde opleiding gekozen?

  • 26 January 2021
  • 2 reacties
  • 50 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi forumleden,

Ik doe nu de opleiding Medewerker Sport, Recreatie & Toerisme, maar ik twijfel of dat de juiste opleiding voor mij is.

Ik heb deze opleiding gekozen, omdat ik geen andere opleiding kon vinden die bij mij paste en omdat ik anders een tussenjaar moest nemen.

Nu twijfel ik heel erg wat ik moet doen: of doorgaan met de opleiding of een andere opleiding gaan kiezen?

Ik ga dit sowieso donderdag even met mijn mentor bespreken.

De opleiding zelf vind ik wel leuk, maar ik denk er best vaak over na om een andere opleiding te kiezen.

Maar welke?

Hebben jullie tips voor een goede opleiding binnen het ROCvA?

Tips zijn welkom!

Liefs,

AjaxFan2021


2 reacties

Als je de opleiding leuk vindt, waarom zou je dan overwegen om te stoppen?

Hee,

Vervelend dat je lijkt te twijfelen over je opleiding, je geeft wel aan dat je de opleiding leuk vind. Verstandig dat je dit met je mentor gaat bespreken.

Wat handig is om voor jezelf te gaan bedenken is waarom je twijfelt. Maak een lijstje met plussen en minnen. Wat vind ik wel leuk, wat niet, waar twijfel ik over. Bedenk ook waarom je eigenlijk voor deze opleiding had gekozen, wat was je motivatie. En is je motivatie veranderd of zijn de omstandigheden veranderd en speelt dat mee in je twijfel?

Probeer dit voor jezelf te bedenken, neem ook je mentale gezondheid en eventuele spanningen of moeilijke situaties mee. Stel er speelt iets anders en je wisselt van opleiding, maar je situatie verandert niet. Dan zou dat zonde zijn, want zou je op je volgende opleiding ook twijfelen.

Daarnaast is het voor ons lastig om tips te geven over een opleiding. Wij kennen jou niet, jij kent ons niet. Bedenk wat je leuk vind, waar je goed in bent, wat je wil worden.. 

Er zijn testjes die je op internet kunt doen qua persoonlijkheid, beroepen, studiekeuze. Je kunt (online) open dagen bezoeken. Probeer je breed te oriënteren en dan niet alleen te kijken in welke richting je nu je opleiding volgt. En je mentor of een studentendecaan of een ander soort begeleider kan je hierin ook zeker helpen!

Groetjes,
Simply Me

Reageer