Hoi, ik heb een vraagje: Ik zit nu in de 3de jaar van de driejarige brugklas, mijn middelbare school heeft een driejarige brugklas periode. Ik zit nu op het vmbo basis niveau, maar ik doe heel veel vakken op kader niveau, op de basisschool dachten de leerkrachten eerst dat ik beter naar praktijkonderwijs kon gaan voor een lange tijd, maar in groep 8 zei mijn juf dat ze vond dat ik vmbo basis moest doen.
Toen ik de route 8 toets deed, een alternatief voor de Cito eindtoets, het advies van de route 8 toets was basis/kader, dus dat ik basis kon doen maar ook kader kon doen.
Maar mijn juf wilde dat ik basis ging doen.
Toen ik in de eerste brugklas jaar zat, toen ik nog op alle vakken op basis niveau deed, later mocht ik bijna alle vakken behalve wiskunde en rekenen op kader doen, want ik haalde heel veel goede cijfers, daarom. De volgende brugjaar bleef ik op kader niveau de vakken doen behalve wiskunde en rekenen, wiskunde doe ik nog steeds op basis en rekenen heeft geen niveau.
Nu dat ik in de derde brugjaar zit, heb ik weer nieuwe vakken zoals biologie en economie.
Allebei doe ik op kader niveau.
Dus bijna alle vakken doe ik nu op kader niveau.
Maar misschien mag ik Engels op TL niveau doen, omdat het op kader niveau weer te makkelijk is.
Vinden jullie dat ik op het goede niveau zit?
Ik snap wel als dit een ingewikkeld verhaal is, want zelf snap ik het ook niet zo heel goed.
Maar kunnen jullie hier op antwoord geven?
Want ik wil laten zien aan de docenten dat ik ook TL niveau kan doen, want ik zou graag naar de havo willen.
Ik zou willen doorstromen na de school waar ik nu op zit naar de havo, omdat mijn moeder en mijn opa en mijn oom zijn zelf ook naar de havo gegaan.