Vraag

van wiskunde b naar a

  • 15 June 2023
  • 3 reacties
  • 98 Bekeken

Badge

hoihoii,

ik zit momenteel in 4 vwo met het profiel n&g en ik ga volgend jaar over naar 5 vwo. ik doe op dit moment wiskunde b en dat gaat redelijk goed: ik heb van de 3 toetsen dit jaar 1 onvoldoende gehaald, wat een hoofdstuk was die gericht is op inzicht. ik vraag me af of er in 5 en 6 vwo met wiskunde b nog meer toetsen komen waarbij je voornamelijk over inzicht moet beschikken.

ik denk namelijk dat ik naar wiskunde a wil veranderen, mede door dat inzicht wat ik erg lastig vind en ook doordat ik studies wil doen waar het wordt aangeraden om wiskunde a te doen. het is nu het eind van het jaar dus ik zal dan alle toetsen voor wiskunde a moeten inhalen, is dat het waard? 

ik wil na de middelbare waarschijnlijk psychologie, criminologie of pedagogische wetenschappen gaan studeren aan de universiteit. komt daar vaak wiskunde a in terug?

nog 1 laatste vraag: zijn er bij wiskunde a veel verhaaltjessommen en minder inzicht dan wiskunde b? ik ben daar namelijk niet zo goed in hahah


3 reacties

Reputatie 2
Badge +2

dit is je eigen beslissing geweest en je komt er van zelf achter of het een goede beslissing was veel succes met wiskunde a

 

@bi jongen even lezen… ze vraagt om advies/hulp omdat ze nog moet gaan kiezen!!!

Ik zou je graag willen helpen maar ik ben nog niet zover dat ik mijn profiel moet gaan kiezen, maar ik zou als je zelf ook maar een klein beetje het idee hebt dit te kunnen het dan gewoon proberen. En anders een gesprek aangaan met de wiskunde docent of mentor want die kunnen jou echt beter adviseren dan wij hier op het forum denk ik,  Succes met wat het gaat worden, komt vast wel goed.

Ik heb wiskunde a. Er zijn inderdaad wat meer "verhaaltjessommen". Mijn broer is net geslaagd met wiskunde B. Hij heeft ook een onderwerp wat er niet zo goed inzat maar is met een 7 gemiddeld geslaagd ( en heeft dus ik wel eens een 4,5 gehaald voor een toets). Wat zegt je wiskunde docent? Ik heb bewust voor a gekozen omdat ik weet dat b veel werk is.  Maar eerlijk gezegd ik ben heel goed in wiskunde en vind ik het soms echt frustrerend dat de helft van mijn klasgenoten de meest simpele dingen niet snapt.  Achteraf had ik mss beter b gekozen. 

Reageer