Vraag

Van VWO naar havo

  • 1 November 2020
  • 2 reacties
  • 63 Bekeken

Badge

heyy,

 

ik zit op dit moment in 3 VWO en ik heb het erg lastig. nou denk je waarschijnlijk van maar het school jaar is nog maar net begonnen alleen ik vind al sinds vorig jaar dat ik het allemaal niet bijhoud en het gewoon veel te moeilijk is dus ik wil eigenlijk naar havo maar zijn er mensen die dit gedaan hebben en zo ja bevalt her beter of niet?


2 reacties

Ik heb hier geen ervaring mee maar ik denk wel dat het verstandig is om dan een stapje terug te doen. Ik zit nu in vwo 5 en moet je echt teleurstellen, het wordt echt nog flink lastiger in/na de 3e:frowning2:. Als je het nu al pittig vindt worden, is het voor jou waarschijnlijk ook veel fijner dan nog 4 jaar 100% zwoegen om het te halen. Te veel van jezelf vragen, gaat je op den duur echt opbreken.

Het is echt niks om je voor te schamen, je moest eens weten hoeveel leerlingen de overstap van vwo naar havo maken. En als je heel graag je vwo-diploma wilt, kun je dat natuurlijk altijd nog doen na je havo. Dan heb je al een mooie basis.

Overleg dit eens met je ouders en ook vooral met je mentor. Deze is bekend met dit traject en kan je ook wel vertellen of dat in jouw geval nodig/verstandig/mogelijk is.

 

Groetjess

 

Badge

dankjewel ik ga inderdaad even met mijn mentor in gesprek

Reageer