Vraag

Van school veranderen

  • 30 May 2021
  • 1 reactie
  • 32 Bekeken

Badge

Hoi ik ben een meisje ben momenteel 14 op de mijn huidige school voel ik me niet echt goed ik voel me niet op mijn gemak omdat dit dit niet de school was naar mijn keuze ik heb er zonder er bij na te denken gekozen waar ik veel spijt van heb ik heb ook niet echt veel vrienden op die school maar 2 eentje gaat al weg van school en de andere gaat een hogere niveau doen dan ik. Ik heb al een hele lange tijd een oog op een andere school ze hebben daar veel meer activiteiten en het is daar veeeeel leuker want mijn school is echt heel erg saai maar ik ben bang dat ik telaat ben om me in te schrijven voor een andere school zal ik me überhaupt in schrijven op een andere school hebben jullie tips voor mij heel erg bedankt alvast

 


1 reactie

Heyy xxanonnym

 

De beste tip is luisteren naar je gevoel. En volgens mij weet jij vrij zeker dat je naar een andere school wilt omdat je je niet fijn voelt op de school waar je nu op zit.

 

Het is handig om het hier met je ouders over te gaan hebben. Vertel ze dat je je niet goed voelt op deze school en een ander school hebt gevonden waar je heel graag naar toe wilt. Dan zou je daarna (samen met je ouders) een gesprek met je mentor kunnen aanvragen en dit aan hem/haar vertellen. Ik denk dat er dan namelijk nog veel mogelijkheden zijn om te switchen van school. Hoe het zit met inschrijven weet ik niet precies, maar volgens mij is dat niet een super groot probleem

 

Groetjes van mij!

Reageer