Heey, ik heb een vraagje. Even wat informatie ik zit op dit moment in 4vwo voor de tweede keer. Ik heb 1, 2 en 3 gymnasium gedaan en ben toen atheneum gaan doen op een andere school omdat ik latijn en grieks niet leuk vond. Maar goed, ik zit dus nu in 4vwo en vind t eig best lastig weer, nog wel te doen maar moeilijk, daardoor ben ik me een beetje zorgen gaan maken van als ik dit al moeilijk vind hoe ga ik dan ooit 5 en 6vwo halen als ik dit al redelijk moeilijk vind en dit ook nog eens voor de tweede keer doe? Daarom ben ik er nu over aan het denken om over te stappen naar 4havo, dat kan tot de kerstvakantie. Op de basisschool had ik vwo advies en op de basisschool ging t allemaal echt super goed en ik haalde alles eig heel makkelijk. Qua vervolgopleiding weet ik nog niet wat ik wil gaan doen, maar ik had gelezen dat als je je propedeuse op het hbo hebt gehaald dat je vaak wel aan de universiteit kan studeren dus als ik een universitaire opleiding zou willen doen zou dat op zich ook nog redelijk makkelijk kunnen volgens mij. Wat zouden jullie doen?
Zover ik weet duurt van het hbo naar de universiteit niet veel langer. Het is alleen dat je geen vwo diploma hebt, en misschien heb je die nodig voor wetenschappelijke dingen (dat weet ik niet precies). Maar op studiekeuze123.nl staan vaak wel info over zulke dingen. En waarschijnlijk is er wel een mentor/decaan op jouw school waar je het aan kunt vragen. Succes.
Hoi. HAVO is meer dan prima en via HBO ( wat ook al top goed is net als MBO) kun je in je 1e jaar al je propedeuse halen en zo naar de universiteit. Heb het ff nagecheckt hihi ;)
Succes hoor en echt havo is helemaal goed toch!
Groetjes liefs Julian X
Zover ik weet duurt van het hbo naar de universiteit niet veel langer. Het is alleen dat je geen vwo diploma hebt, en misschien heb je die nodig voor wetenschappelijke dingen (dat weet ik niet precies). Maar op studiekeuze123.nl staan vaak wel info over zulke dingen. En waarschijnlijk is er wel een mentor/decaan op jouw school waar je het aan kunt vragen. Succes.
Hoi! Heel erg bedankt voor je reactie, ja ik denk dat ik er binnenkort even met mijn mentor over ga praten:)
Hoi. HAVO is meer dan prima en via HBO ( wat ook al top goed is net als MBO) kun je in je 1e jaar al je propedeuse halen en zo naar de universiteit. Heb het ff nagecheckt hihi ;)
Succes hoor en echt havo is helemaal goed toch!
Groetjes liefs Julian X
Aah wat aardig! Jaa havo is natuurlijk ook goed maar volgens mijn ouders kan ik vwo aan maar ik vind t wel echt heel lastig, en in mijn vaders ogen is havo een soort van “slecht” heel raar iknow, dus daar moet ik nog even over heen komen maar het komt allemaal vast goed, bedankt voor je reactie!
Heyyy,
Ik zou het er goed met de mentor over hebben en bekijken hoe lastig dat je het vind en waar het aan ligt. Als het eraan ligt dat je er gewoon te weinig voor doet zou ik eerst kijken of dat op te lossen is. Als je de stof zelf gewoon te moeilijk vind zou ik toch overwegen om indd naar havo te gaan. Er is helemaal niks mis met havo doen en je kan altijd na de havo ook nog steeds vwo doen.
Ik hoop dat je uiteindelijk een goede keuze kan maken aangezien het nu al herfstvakantie is (geweest).
Groetjes Kattenmens
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.