Vraag

van 2 havo naar 3 vwo?


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoiii, ik heb aan het begin van de vakantie een mail gehad over mijn prognosebrief. Er stond in dat ze op basis van mijn rtti patroon, de cito's en informatie van vakdocenten over organisatie, meedoen in de les, zelfstandigheid en autonomie hebben besloten dat ik de norm voor 3 havo haal en dat ik denk ik waarschijnlijk naar 3 havo ga. Dit vondt ik best wel raar en teleurstellend eigenlijk omdat ik voor de vakantie een driehoeksgesprek met mijn mentor gehad heb, waarin hij zij dat ik (als ik dat zou willen) ook 3 vwo zou kunnen doen. Mijn organisatie, meedoen in de les en zelfstandigheid is eig gwn perfect en ik werk heel hard, dat is ook wat docenten zeggen. Mensen uit mijn klas zeggen ook dat ik 3 vwo moet doen en bij elke toets: "jij hebt sws weer een 10", en kijken vaak af. Ik haal ook de beste cijfers van de klas en mijn cijferlijst gaat steeds meer omhoog en nooit echt omlaag, waardoor ik die prognosebrief erg raar vondt eigenlijk. Ik sta gemiddeld voor al mijn cijfers een 7,7. Is dat dan niet genoeg om naar 3 vwo te gaan??


3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Misschien moet je doen naar je mentor vragen hoe het zit ik zit in een mavo/havo klas ik weet het is niet het zelfde maar daar kan je ook met een 7,5 of hoger naar havo

Ik denk dat het per school verschillend is wat je daarvoor zou moeten staan. Ik zou het even navragen bij je mentor en blijf vooral zo doorgaan!

Reputatie 7
Badge +17

Dit moet je echt met je mentor bespreken. Die moet hier sws toelichting op kunnen geven. Met havo is natuurlijk ook niks mis maar als je vwo kunt en graag wilt snap ik dat je teleurgesteld bent.

Reageer