Vraag

van 1mavo naar havo

  • 21 June 2021
  • 2 reacties
  • 56 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3
  • Vaak actief
  • 242 reacties

Ik mag en ga naar de havo van de mavo, ik zou graag het verschil tussen de nievos willen weeten.  Ik weet dat ik frans krijg maar verder weet ik niks. Wat voor vaken krijg je in 2havo? Is frans heel moeilijk?zijn ze strenger? Heb je nog steeds altijd gym? Of mag je het laaten valen?  Waneermag je je vaken laaten valen? Hebben julie tips om opnieuw vrinden te maken?


2 reacties

Heyy

 

Wat is het verschil tussen de mavo en de havo?

Volgens mij zit er niet super veel verschil in. De havo is wat moeilijker met meer huis/leerwerk, maar of je er bijzonder veel vakken bij krijgt weet ik niet. Ik heb even wat info opgezocht en heb deze 2 linkjes van de Rijksoverheid gevonden! Misschien staat daar meer info!

Link 1: Hoe zit het VMBO in elkaar?

Link 2: Hoe zit de havo in elkaar?

 

Of Frans moeilijk is hangt er vanaf hoe jij het ervaart. De een is er goed in en de ander niet.. Dus daar kom je vanzelf achter door het te ervaren!

 

Of de docenten strenger zijn hangt ook af van welke docent je hebt. Over het algemeen zijn de docenten denk ik gewoon hetzelfde als op de mavo.

 

Het vak gym hou je waarschijnlijk gewoon ja😬 En je kan volgens mij vakken schrappen vanaf het eind van klas 3, maar dat weet ik niet zeker.

 

Het vrienden maken zal waarschijnlijk gewoon vanzelf gaan. Je kan het initiatief nemen en bij een paar klasgenoten gaan zitten en een gesprekje beginnen. Wees in ieder geval lekker jezelf dan komt alles goed!

 

Groetjes van mij!

Reputatie 1
Badge +3

Hoi even een reactie van een 4 mavo student die naar 4 havo gaat.

1. Vakken kan je laten vallen vanaf de derde klas.

2. Gym hou je altijd kan je jeit laten vallen.

3. Of Frans moeilijk is is ene persoonlijke ervaring je kan het laten vallen op basis van je vakken pakket.

4. Vakken. Verschillen ligt aan je vakken pakket meestal sws gym Nederlands Engels biologie economie.

5. On vrienden te maken gangen bij je in de klas met nieuwe mensen contact zoeken die je aardig lijken uiteindelijk voel je wel of geen klik en dan weet je of je door kan zetten naar een goeie vriendschap.

Groetjes en veel succes op de havo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reageer