Skip to main content
Vraag

vakantie weer voorbij

• August 16, 2026
  • 1 reactie
  • 18 Bekeken

Forum|alt.badge.img+4

maandag ben ik nog vrij maar dinsdag moet ik weer beginnen op school. hopelijk is het allemaal goed gegaan bij jullie op vakantie en geen last gehad van branden of overstromingen of aardbevingen of te heet. in ieder geval allemaal weer veel succes en plezier op school. hebben jullie er zin in?

1 reactie

Forum|alt.badge.img

eerlijk, ik ben er wel weer aan toe. Mama in maart uitgevallen door een burnout wegens ocd klachten, en die krijgt in november pas hulp belachelijk dat dij wachtlijsten zo lang zijn. maar goed ik voel me erg verantwoordelijk altijd al zo geweest, maar afgelopen vakantie dus ook weer. zo heb ik normaal een goede uitweg en dat zijn mijn oppaskinderen, maar wij zijn van 20-31 juli weg geweest en zei gingen van 1-22 augustus weg dat zijn dus al bijna 5 weken, normaal zie ik ze z’n 4-6 keer per week gewoon om te spelen niet eens om op te passen. en de jongste van 2 hoeft mij maar te zien en ik voel me al beter dat gezichtje en mijn naam roepen wanneer ik binnen kom. 

ik ben 11 juni naar een docent gegaan waar ik al meerdere keren even uit de les ben geweest waarbij zei zag dat het niet meer ging ik mocht mijn toen nog beste vriendin uit haar andere les halen. die docent heb ik verteld wat er thuis speelde die heeft met overleg met mij een deel aan mijn mentor verteld zodat die kon helpen een week later moesten mijn ouders en ik met mijn mentor gaan praten daar heb ik met behulp van mijn ouders opnieuw uitgelegd wat er aan de hand was, zo is het zorg team van onze school erbij betrokken die heeft de huisarts en mijn ouders gesproken. uit dit gesprek waren mijn ouders bang dat ik in de zomervakantie mijn zorgen voor mezelf zou houden waar ze ook wel gelijk in hadden. zo moest ik met iemand van de ggd praten ze praat ook met papa en mama dus hoef ik niet het hele verhaal te vertellen. alleen nu school volgende week weer begint voel ik eigenlijk gewoon een opluchting, weer routine weer weg van thuis. 

alleen

ze willen dat ik leer dat ik niet de enige ben, zo moet ik naar een kopp training 6 weken lang elke woensdag ochtend alleen dat kost veel energie. dat weet ik nu al. en die dag moet ik waarschijnlijk tot half 5 naar school, als ik daar aan denk denk ik alleen maar hoe ga ik dat overleven en ik kan me ook gewoon ziek melden.

sorry hier zat je waarschijnlijk helemaal niet op te wachten maar ik moest het even kwijt

hoe was jou vakantie:?