Vraag

vaders

  • 28 July 2022
  • 2 reacties
  • 78 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo. 
 

Ik ben 12 jaar en ik zit in niet zo’n lekkere periode. Ik had voor de zomervakantie het afscheid van groep acht en zelf thuis voel ik me ook niet zo lekker. Dat komt omdat ik nooit iets goeds doe volgens m’n  ouders. Ze zeggen dan bijvoorbeeld dat ik  rustig moet doen, ze kijken naar me als iets ligt op de tafel, bijvoorbeeld wat van mijn zusje is. Mijn zusje zegt er niks over en vervolgens wil ik gwn even onzichtbaar worden zodat ik ff niks meer hoef te doen. Maar dat kan niet. Mijn ouders weten dit wel maar de ene zegt weer (die thuis de jongste was) ach joh maak je er niet druk om en de andere (die vroeger de oudste thuis was) ik weet hoe dat voelt. Maar daar kan ik niks mee. 
 

ik vind het ook vervelend en spannend dat ik zo meteen naar de middelbare ga. En eigenlijk zou ik willen vragen hoe dat bij jullie vroeger was. Dus een vraagje: 

Hebben jullie dit vroeger ook meegemaakt in zo’n gezin.


2 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hi @Isnikshier,

Ik kan niet veel zeggen over je thuissituatie, behalve dat het erg vervelend is! Maar de oudste krijgt vaak iets meer de schuld, omdat ouders vaak denken dat jij (als oudste) volwassener moet zijn. Dus krijg je sneller de schuld. 
 

Over de middelbare zou ik zeggen dat je je er niet al te veel zorgen over hoeft te maken. Kijk even op de andere topics over de middelbare die nu actief zijn. Daar zul je veel advies zien van mij en andere mensen. 
 

Succes!

 

-Yodema

Reputatie 1
Badge

Hi @Isnikshier,

Ik kan niet veel zeggen over je thuissituatie, behalve dat het erg vervelend is! Maar de oudste krijgt vaak iets meer de schuld, omdat ouders vaak denken dat jij (als oudste) volwassener moet zijn. Dus krijg je sneller de schuld. 
 

Over de middelbare zou ik zeggen dat je je er niet al te veel zorgen over hoeft te maken. Kijk even op de andere topics over de middelbare die nu actief zijn. Daar zul je veel advies zien van mij en andere mensen. 
 

Succes!

 

-Yodema

Hi 

ik zit nu in de brugklas en ik zit in een best wel fijne klas maar daar moet ik me wel geen zorgen over maken haha. Maar ik merk dat je gelijk hebt. De oudste zijn is niet altijd makkelijk…

 

Reageer