Vraag

Twijfels over docenten bedanken - wel of niet en hoe?


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

Na lang overwogen te hebben of ik hierover echt een topic aan wilde maken, heb ik besloten om dat toch maar te doen - zoals je kan zien 😉. Ik heb 2 kwesties; de een is en verlengde van de ander. Ik weet dat jullie geen keuzes kunnen maken voor mij, maar wellicht wel helpen door middel van het delen van jullie ervaringen, tips of iets anders! Here we go.

Ik ben dit jaar echt ontzettend blij met m’n docenten. Ze zijn ontzettend aardig en geven prettig les. Ik kan dat hier verder nu niet zo goed uitleggen. Ik wil hen daarom bedanken voor het jaar. In de afgelopen jaren was dat eigenlijk altijd de classic ‘Bedankt voor het jaar.’ Dit jaar wil ik echter meer kwijt dan dat.

Ik heb altijd al moeite gehad met keuzes maken, van het kiezen tussen twee lego-sets in de speelgoedwinkel tot het kiezen van een vakkenpakket. In dit geval twijfel ik of ik daadwerkelijk meer wil zeggen dan de classic en zo ja, hoe dan: ofwel mondeling/irl ofwel door middel van een brief (geen biografie ;)). Bij de brief is er dan ook nog de keuze uit live overhandigen, voorlezen, digitaal of in het postvakje. Het ene moment wil ik het een, het andere moment het ander. Ik ben simpelweg bang om de verkeerde keuze te maken, met eventuele gevolgen van dien.

Tot zover de algemene, grootste kwestie. Dan heb ik nog mijn Latijn-docent. Zij betekent het meest voor mij qua docenten (op een professionele manier). Ik kan verder niet zo goed uitleggen waarom, maar dat is ook niet zo belang. Ik wil haar graag bedanken middels een fles wijn of een ander cadeau(tje). Ook hier twijfel ik of ik dat wel moet doen en zo ja hoe. Eigenlijk dezelfde keuzes: helemaal niet doen, persoonlijk overhandigen of bestellen en bij haar af laten leveren (adres kan ik wel regelen via en andere docent).
Een kanttekening is dat best wel veel jongens op haar geilen (ze is nog niet zo oud en is betrekkelijk knap en ja dan gaat dat hard). Ze kent mij weliswaar vrij goed, maar toch wil ik niet overkomen als een van die geilende jongens, hetgeen best wel eens zou kunnen gebeuren als ik haar een cadeau(tje) geef.

Ik ben in principe niet van plan mijn ouders hierbij te betrekken omdat ze het sowieso raar gaan vinden en vragen gaan stellen op niks af. Ook mijn vrienden houd ik hierbuiten, want dat kan allen maar slecht uitpakken als ik hun hierover vertel. Niet dat ik ze niet vertrouw, maar toch.

---

Bedankt voor al het leeswerk 🙂. Hebben jullie hier ervaring mee? Zo ja, hoe is het gegaan/afgelopen? Hebben jullie tips voor deze kwesties of keuzes maken in het algemeen? Alvast bedankt voor jullie reacties!

 

Edit: Ik heb al op het forum rondgekeken, maar niet echt een topic gevonden die mij helemaal helpt.


32 reacties

UPDATE 10

Whoop whoop, ze heeft gereageerd! :)

Ik zal niet in-depth gaan, maar het was zeker positief. Erg blij op dit moment. Toch een soort opluchting dat het uiteindelijk goed is gegaan. Ze vond zelfs dat ik schrijftalent heb (terwijl ik dacht dat ik het te amicaal had gemaakt).

Hoe dan ook, 2 van de 2 100% gelukt, erg voldoening gevend om desbetreffende docenten zo te bedanken en het jaar zo af te sluiten . @Robin Hood en in het speciaal Simply Me en @NaamNietBekend ontzettend bekend.

Als ik kijk waar ik mee begon (een ontzettend stom/dom plan) en wat er van terecht gekomen is, ben ik ontzettend blij dat het forum er is met gebruikers zoals jullie. Ontzettend bedankt voor jullie hulp en een fijne vakantie!

Wie weet kom ik volgend jaar weer terug met een soortgelijke topic voor m’n examen. Maar wellicht kan ik het dan zelf, we zullen zien. ;)

Hey eenanoniemejongen1!

 

Je hebt het goed gedaan en het is super fijn om te horen dat al je docenten goed hebben gereageerd!

 

Je kan in je topic inderdaad leuk de vooruitgang zien in je plan van aanpak. Fijn dat we je een beetje ondersteuning hebben kunnen bieden! En grappig om terug te lezen hoe je een maand geleden begon en wat er uiteindelijk uit is gekomen🙂

 

Wie weet kom ik volgend jaar weer terug met een soortgelijke topic voor m’n examen. Maar wellicht kan ik het dan zelf, we zullen zien. ;)

Volgend jaar ben ik hier waarschijnlijk niet meer dus als je dan terug komt met een topic zal ik er niet meer zijn, maar ik weet zeker dat het dan ook goed gaat komen! Maar zover is het voor nu nog niet.

 

Jij ook een fijne vakantie gewenst! Geniet ervan en neem je rust😎☀️

 

Groetjes van mij!

​​​​​​Volgend jaar ben ik hier waarschijnlijk niet meer dus als je dan terug komt met een topic zal ik er niet meer zijn, maar ik weet zeker dat het dan ook goed gaat komen! Maar zover is het voor nu nog niet.

Ah, ben je in het begin van het jaar jarig? We zijn uit hetzelfde jaar, maar ik word nog 17. :)

Raar idee eigenlijk dat het avontuur dan al afloopt, nouja nog (iets meer dan) een jaar te gaan zullen we maar zeggen.

Ah, ben je in het begin van het jaar jarig? We zijn uit hetzelfde jaar, maar ik word nog 17. :)

Yep Ik kom inderdaad uit de eerste helft van 2004 en ben al 17, maar volgens mij kan ik blijven tot de grote schoonmaak in Mei/Juni 2022. We zien wel hoe dat zal gaan want zover is het nu nog niet gelukkig😃

 

Raar idee eigenlijk dat het avontuur dan al afloopt, nouja nog (iets meer dan) een jaar te gaan zullen we maar zeggen.

Ja vind ik ook een erg raar idee. Soms baal ik wel dat ik niet eerder actief ben geworden op het forum, maar het is zoals het is. De komende tijd zijn we er gewoon nog en zal het avontuur zich nog voort zetten😊

 

Groetjes van mij!

Reputatie 6
Badge +7

Hoi NaamNietBekend en eenanoniemejongen1,

Ik meng me ook nog even met het gesprek:slight_smile:

Allereerst wil ik zeggen dat ik het heel cool vind wat je hebt gedaan eenanoniemejongen1, en dat je ook gewoon hebt doorgezet en een plan hebt gemaakt. Als ik wat langer op mijn school zit ga ik misschien ook wat brieven uitdelen. Het lijkt me heel leuk om de reacties van je docenten te zien.

 

Yep Ik kom inderdaad uit de eerste helft van 2004 en ben al 17, maar volgens mij kan ik blijven tot de grote schoonmaak in Mei/Juni 2022. We zien wel hoe dat zal gaan want zover is het nu nog niet gelukkig😃

Jeetje, ik blijf een beetje hangen in 2020, om de een of andere reden denk ik steeds dat het dat jaar is ipv 2021. Maar je bent dus al 17. Geen idee wanneer je jarig was maar gefeliciteerd! (als je in januari 17 bent geworden komt dit een beetje random)

Fijn dat je nog wel een jaartje hebt. Ik verwacht wel een afscheidsfeestje van je over een jaar :) Ook al zijn ze eigenlijk niet zo leuk, ik hou wel van afscheidsfeestjes, ze zijn altijd zo gezellig, en je leert elkaar zoveel beter kennen in een paar uur. Maar daar hoeft het nu nog niet over te gaan. Zoals al gezegd was heb je immers nog een jaar.

 

Ja vind ik ook een erg raar idee. Soms baal ik wel dat ik niet eerder actief ben geworden op het forum, maar het is zoals het is. De komende tijd zijn we er gewoon nog en zal het avontuur zich nog voort zetten😊

Ik baal daar soms ook van, het was leuk geweest als ik op m’n 12e was begonnen ipv op m’n 14e, maar toen kende ik de KT überhaupt nog niet. Ik geniet nu gewoon extra van het forum:slight_smile: Laat het avontuur zich nog maar even voort zetten.

Een fijne vakantie gewenst! (ook voor alle meelezers)

 

Groetjes,
Paardebloem

Allereerst wil ik zeggen dat ik het heel cool vind wat je hebt gedaan eenanoniemejongen1, en dat je ook gewoon hebt doorgezet en een plan hebt gemaakt. Als ik wat langer op mijn school zit ga ik misschien ook wat brieven uitdelen. Het lijkt me heel leuk om de reacties van je docenten te zien.

Ahw thanks! Ja, het plan is meerdere malen gewijzigd maar het uiteindelijke plan en de uitvoering ervan waren zeer succesvol. Ik was af en toe best even nerveus over wat ze ervan zouden vinden, maar uiteindelijk bleek het gewoon heel positief!

Leuk dat je ook zoiets van plan bent! Ten eerste; als je het doet zou ik eerst een selectie maken van je docenten, tenzij je aan allemaal een brief wil schrijven. Ten tweede; een cadeau erbij is leuk, maar zeker geen must - ‘Nogmaals bedankt voor de cadeaus én vooral voor de brief’, aldus mijn Latijn-docente. Tot slot; in principe is alles wat je opschrijft goed. Het hoeft echt niet per se een boekwerk te zijn, ik had een half A4’tje voor geschiedenis en driekwart A4’tje voor Latijn. Handgeschreven is ook erg leuk als je een mooi handschrift heb, maar mijn voorkeur ging uit naar getypt.

Succes!

Heyy

Ik meng me ook nog even met het gesprek:slight_smile:

Welkom in het gesprek:wave:

 

Allereerst wil ik zeggen dat ik het heel cool vind wat je hebt gedaan eenanoniemejongen1, en dat je ook gewoon hebt doorgezet en een plan hebt gemaakt. Als ik wat langer op mijn school zit ga ik misschien ook wat brieven uitdelen. Het lijkt me heel leuk om de reacties van je docenten te zien.

Sluit ik me volledig bij aan! En leuk dat je een beetje inspiratie hebt opgedaan van het plan van eenanoniemejongen1:slight_smile:

 

Jeetje, ik blijf een beetje hangen in 2020, om de een of andere reden denk ik steeds dat het dat jaar is ipv 2021. Maar je bent dus al 17. Geen idee wanneer je jarig was maar gefeliciteerd! (als je in januari 17 bent geworden komt dit een beetje random)

Haha dat is een herkenbare struggle:joy:  

Yep ik word al oud:older_man:  haha thnx voor de felicitatie!

 

Fijn dat je nog wel een jaartje hebt. Ik verwacht wel een afscheidsfeestje van je over een jaar :) Ook al zijn ze eigenlijk niet zo leuk, ik hou wel van afscheidsfeestjes, ze zijn altijd zo gezellig, en je leert elkaar zoveel beter kennen in een paar uur. Maar daar hoeft het nu nog niet over te gaan. Zoals al gezegd was heb je immers nog een jaar.

Ik vind de afscheidsfeestjes persoonlijk altijd wel leuk omdat je elkaar inderdaad nog beter leert kennen in een korte tijd, maar ik denk er nu nog niet over na om weg te gaan. Dat komt later.. Of ik een zelf een afscheidsfeestje organiseer weet ik nog niet zeker, maar ik laat het in ieder geval wel weten als mijn avontuur er hier op zit (voorlopig dus nog niet)!

 

Ik baal daar soms ook van, het was leuk geweest als ik op m’n 12e was begonnen ipv op m’n 14e, maar toen kende ik de KT überhaupt nog niet. Ik geniet nu gewoon extra van het forum:slight_smile: Laat het avontuur zich nog maar even voort zetten.

Ik heb mijn account aangemaakt toen ik 15 was in Oktober 2019 en baal er wel eens van dat ik niet sinds dat moment actief ben geworden. Ik was meer van het kijken en niet van het reageren, maar doordat een aantal vaste forumgebruikers het forum gingen verlaten dacht ik van weetje ik ga maar eens reageren.. En daar heb ik geen spijt van en ik geniet er nu ook extra van:blush:

 

Ten eerste; als je het doet zou ik eerst een selectie maken van je docenten, tenzij je aan allemaal een brief wil schrijven. Ten tweede; een cadeau erbij is leuk, maar zeker geen must - ‘Nogmaals bedankt voor de cadeaus én vooral voor de brief’, aldus mijn Latijn-docente. Tot slot; in principe is alles wat je opschrijft goed. Het hoeft echt niet per se een boekwerk te zijn, ik had een half A4’tje voor geschiedenis en driekwart A4’tje voor Latijn. Handgeschreven is ook erg leuk als je een mooi handschrift heb, maar mijn voorkeur ging uit naar getypt.

Ik vind het super leuk om te zien dat je je ervaringen al gebruikt om anderen te helpen! Goed bezig eenanoniemejongen1:wink:

 

Een fijne vakantie gewenst! (ook voor alle meelezers)

Jij ook een fijne vakantie gewenst! Neem je rust en geniet ervan:sunglasses:

 

Groetjes van mij!

Reageer