Vraag

trillen door schoolstress

  • 15 April 2023
  • 2 reacties
  • 39 Bekeken

Badge

Hallo, ik zit op de middelbare school, en als ik een toets heb, zit ik het lesuur daarvoor heel erg te trillen, en kan me niet focusen. heeft iemand een idee hoe ik rustig kan blijven. (ik sta gewoon voldoendes en als ik een slecht gevoel over een toets heb, haal ik meestal nog een voldoene) Mijn mentor weet ervan, maar zij weet ook niet wat ze moet doen en nu gaat ze met mij en mijn ouders in gesprek en daar zie ik echt ennorm tegen op


2 reacties

Hey ik zit in een soort gelijke situatie en ik kan je vertellen dat ik eerst ook absoluut niet wou dat mijn ouders na school kwamen uiteindelijk toegestaan en viel het eigenlijk hartstikke mee😀

Badge

Hey @wezijngek,

 

Ik heb dit zelf ook en mij heeft heel erg geholpen om te vragen aan je mentor of ze faalangst training hebben. Faalangst is eigenlijk dat je bang bent om te falen, maar dan heftiger. Dus rillingen, enorme stress, niet kunnen eten en dus niet focussen voor de lessen enzo. Ik heb ook een faalangst training gevolgd op school en wat mij heel erg heeft geholpen is deze oefening, deze doe je als het dus niet goed gaat voor de toets of tijdens de toets etc: (ogen dicht) Focus je op een prettige situatie uit je verleden. Waar je toen voelde dat het echt goed ging, blij was of trots was op jezelf.  Leef je er opnieuw in. Doe dit door in je herinnering om je heen te kijken, door te luisteren naar de geluiden, de stemmen of je gevoelens. Probeer je zo die herinnering zo vast te pakken, dat je het opnieuw in je lichaam voelt. Als je er helemaal in zit, maak je een lichte vuist met de hand waarmee je niet schrijft. Zo heb je dat gevoel ‘altijd’ bij je. Dit heet ankeren, aka je vastpakken aan een moment dat goed ging. Hopelijk helpt dit!

 

Groetjes,

Amelia

Reageer