Vraag

Topsport combineren met school

  • 20 May 2020
  • 3 reacties
  • 83 Bekeken

Badge

hallo! 

 

ik doe aan een best wel hoog niveau sport en school. Ik kan volgend jaar naar het EK en ik zit nu op vwo niveau met school. Toch vind ik het wel heeeel lastig omdit te combineren. Hebben jullie misschien tips? 

 

 


3 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hey.

 

Ik heb zelf ook de topsport gedaan tot ik ben gevallen en nooit meer mocht sporten. Ik zat toen nog wel op de basisschool. Ik zat met turnen bij Heerenveen daar had ik ook een gastgezin. En ik deed mijn school gewoon in de avond. Ik weet niet hoeveel uur in de week je traint en welke sport je doet enzo dus ik heb nu nog niet echt een tip.

 

Xx mij

Hoi

 

Als je moeite hebt met het combineren van sport en school, zou je een strak schema kunnen opstellen. Daarin plan je school, sport en ontspanning in. Als je het lastig vindt dit op je eentje te doen, kan je je mentor of leerlingenbegeleider om hulp vragen. Zij helpen je vast graag verder :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Hallo sksk_andioop :)

Er bestaan speciale scholen voor topsporters, daar wordt rekening gehouden met je sportschema en je kunt vrijstelling krijgen van school voor belangrijke wedstrijden. Misschien is dat een optie voor jou om te overwegen? Als je liever niet van school wisselt kun je dat het beste bespreken met je mentor.

-TheMightySlayer <3

Reageer