Vraag

Tips voor pws? :)

  • 28 January 2021
  • 5 reacties
  • 87 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyhey!! 

Voor mijn profielwerkstuk wil ik heel graag iets doen rondom homoseksualiteit en/of ongelijkheid in de samenleving. In een deelvraag wil ik hierin beantwoorden wat de politiek zoal doet om dit te voorkomen etc. Nu lijkt het mij zo ontzettend gaaf om met een of meer politicus te kunnen spreken… 

Het lijkt me zo gaaf om vooral met Rob Jetten te kunnen spreken bijvoorbeeld, omdat die zelf natuurlijk ook homoseksueel is... 

Weet iemand hier of dit überhaupt mogelijk is? Moet ik ergens contact aanvragen? Doen politici hier überhaupt aan? En is het niet raar misschien om dit aan politici te vragen?

Heeft iemand hier tips voor misschien? Andere leuke ideeën voor interviews?


5 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hallo, 

Het is een heel leuk idee, maar ik denk niet dat dat mogelijk is, zeker nu niet, maar zonder corona zou het met veel geluk wel te doen zijn, dus je zal tot na corona moeten wachten als je daar voor in staat bent, al is je werkstuk dan allang klaar, dus ja, ik kan zelf effe geen ideeën bedenken…. ben te moe! Groetjes, 

-flopflop13 

Badge +1

Hai, 

Oprecht wat een cool idee, Rob Jetten is lijsttrekker van de D66, dus ik denk dat hij het in dat opzicht best druk heeft, je zou hem natuurlijk altijd een mailtje kunnen doen, want ja een nee heb je en een ja kun je krijgen. Als je iemand uit de politiek wil interviewen zou je ook iemand uit de de 2de kamer kunnen nemen, deze mensen zijn denk ik eerder bereid om een interview met je te doen dan Rob. En van de 150 zijn er vast wel wat onderdeel van de LGBTQ+ community. Je zou deze mensen gewoon een mailtje kunnen doen en vaak zijn ze bereid om met je te bellen. Zo hou je het toch nog in de politiek. Ook zou je een demissionair minister kunnen mailen, maar ik denk dat deze je zal teleurstellen in deze tijd na de val van het kabinet en in de coronatijd. Ik merk dat ik goed heb opgelet tijdens staatsinrichting hahaha. Maar ik hoop dat je wat aan mn bericht hebt! Succes nog met je PWS.

Groetjes Mare

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Julia432,

echt een leuk idee! Ik vind dat je er gewoon  voor moet gaan want ‘wie niet waagt, wie niet wint’. 

 

Weet iemand hier of dit überhaupt mogelijk is?

Tuurlijk, alles is mogelijk. Je moet alleen wel even bedenken wat ‘alles’ inhoudt.

Moet ik ergens contact aanvragen?

Ik denk wel dat je ergens een mailadres/telefoonnummer/weetikveelwat kan vinden. Het kan zijn dat je dan met medewerkers ofzo in contact komt, wat je dan moet doen weet ik niet, misschien vinden ze het wel een leuk idee en verbinden ze je door.

Doen politici hier überhaupt aan?

Ik denk het wel, het is toch leuk als mensen positief zijn over je geaardheid? Het ligt er natuurlijk aan welke politicus en of ze er tijd voor hebben, maar ik denk het wel.

En is het niet raar misschien om dit aan politici te vragen?

Nee joh! Ik vind het juist een supergoed idee.

Heeft iemand hier tips voor misschien?

Gewoon doen! Wees niet onzeker, zoals Mare al zei: een nee heb heb je en een ja kan je krijgen. Wat je gaat doen als je de ja hebt zie je dan wel weer.

Andere leuke ideeën voor interviews?

Je kan altijd nog andere tweedekamerleden of burgemeesters ofzoiets interviewen (sorry, geen inspiratie).

Veel succes met je PWS!

 

Groetjes, 

Paardebloem

Hey Julia 

Ontzettend leuk idee voor je PWS! Ik kan je toevallig, uit enige ervaring, vertellen dat een politicus vragen stellen over wat de politiek tegen ongelijkheid (obv seksualiteit) en hun eigen ervaringen ermee zeker mogelijk is, en je zou het zeker kunnen proberen.

Je kan Kamerleden een e-mail of een dm sturen (als ze social media hebben) door ze te googlen en te klikken op hun pagina van de site van de Tweede Kamer of hun partij.

Je moet je wel bedenken dat de verkiezingen over iets meer dan een maand zijn, en dat zeker iemand als Rob Jetten die fractievoorzitter is, ( @Maree2006 lijstrekker van D66 is Sigrid Kaag) het ontzettend druk heeft.

Er zijn ook een paar hele andere goede politici die misschien meer bereid zijn om je te helpen: een hele bijzondere vind ik Vera Bergkamp ook van D66, voormalig voorzitter van homorechten-organisatie COC en een lesbische dochter van een strenge Marrokaanse vader. Verder ook nog Hanke Bruins Slot van het CDA, lesbische voormalig-beroepsmilitair en beide Henken: Henk Krol, voormalig redacteur van "de Gaykrant" en Henk Nijboer van de PVDA.

Ook kan je het natuurlijk iets lager opzoeken door binnen jouw gemeente te kijken, misschien dat je daar ook een geschikt iemand vindt of wat er ook bijvoorbeeld in jouw omgeving wordt gedaan. En je kan altijd Ellie Lust nog vragen, die doet alles.

Anyways... Heel veel succes! 

Super bedankt!! Ik hoef dit jaar alleen nog maar mijn onderzoeksopzet in te leveren, volgend jaar ga ik pas beginnen met het echte onderzoek. Maar ben alvast aan het brainstormen 😁

Ik dacht ook aan een dm idd.. sommigen zijn heel actief op social media. Weet alleen niet of ze dit wel gaan lezen.  

Iig super bedankt voor alle tips!!

Als iemand nog meer ideeën of leuke tips heeft, alles is welkom🤩 

Reageer