Vraag

Tips voor middelbare school

  • 13 November 2020
  • 3 reacties
  • 65 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Ik heb een vraagje: Ik zit nu in groep 8 maar ik ga volgend jaar naar een middelbare school en IK ben nerveus, hebben jullie tips? 


3 reacties

Te stressen joh (vooral nu nog niet niet. Je hebt nog ¾ jaar in groep 8.

De middelbare school zal misschien even wennen zijn, maar iedereen vindt zijn draai wel hoor. Iedereen zit straks in hetzelfde schuitje dus maak er gewoon wat van met elkaar. Maak nieuwe vrienden of misschien kennen je al wat mensen. Wacht niet te lang met contact zoeken. Na 1 à 2 weken zijn de eerste groepjes al wel gevormd, als je dan pas begint met socializen, maak je het jezelf onnodig moeilijk. 

Het is eng. Het is een nieuwe ervaring in een nieuwe omgeving. Het is normaal om nerveus te zijn en net als jou zullen een hele hoop anderen dat ook zijn. Juist daarom is het goed om te onthouden dat om goed te beginnen, je vooral jezelf moet zijn en je ook niet teveel met anderen hoeft bezig te zijn. Het is wennen. Gun jezelf die tijd ook. Geen zorgen. 

Het is echt puur wennen aan de school, lessen, pauzes etc. etc. en zoals @Angovis al zij is dat het normaal is om nerveus te zijn en dat een hele hoop anderen dit ook precies zo zullen hebben. Ja, tips… Wees gewoon jezelf op die school en spiek niet bij toetsen, want bij de examens die je dan krijgt kan dat ook niet en je leert er niks van. Ik zit nu zelf in de 3e klas en heb volgend jaar 4 MAVO examens en ga daarna naar 4 HAVO dus word spannend.

Reageer