Skip to main content

Ik ga voor de brugklassers heel veel tips geven voor als ze  naar de middelbare  school gaan 

Tip 1. Blijf jezelf, doe niet andere kinderen na, dat is niet leuk voor de andere kinderen 

Tip 2. Blijf je best doen op de middelbare school ook

Tip 3. Niet te snel je huiswerk maken want anders moet je het opnieuw doen 

Tip 4.  Ga goeie vrienden maken en geen slechte vrienden 

Tip 5. Ga niet elkaar pesten 

Tip 6. Ga op tijd naar bed 

Tip 7. Ga op tijd je huiswerk inleveren 

Tip 8. Ga op tijd naar je les

Tip 9. Wees aardig tegen je docenten 

Tip 10. Ga niet te lopen schelden 

Tip 10. Je moet niet te veel schoolspullen kopen want anders heb je te veel spullen gekocht en moet je weggooien 

Tip 11. Niet te veel met je vriendinnen of vrienden  praten 

Tip 12. Vraag om hulp van de docenten als je iets fout doet

Tip 13. Een grote schooltas hebben 

Tip 14. Neem extra eten en drinken  mee

Tip 15. Ga thuis niet te veel op je telefoon lopen tiktokken

Tip 16. Vraag advies van je senioren over hoe of wat

Tip 17. Vraag je ouders hoe ze de middelbare school hebben overleefd, misschien hebben ze tips voor jullie 

Tip 18. Heb geduld tijdens de lessen

Tip 19.  Ga niemand uitlachen 

Tip 20.  Je kan beter je huiswerk maken op school want anders wordt het veel te veel voor de hersenen 

Dat waren mijn tips! 

Ik zit zelf nog niet op de middelbare school ik zit in groep 8 en ik ga na dit schooljaar naar de brugklas.

Oke nice! Maar middelbare is ook weer niet zo’n hell hoor. Het kan ook echt leuk zijn. Dus zijn goede tips hoor, maar heb ook gwn lol. Dat is belangrijk 

Hallo LachBTS :)

Prima tips, alleen als je deze tips allemaal exact volgt heb je wel een redelijk saai leven op school om eerlijk te zijn. Het draait niet alleen maar om school maar ook om lol te hebben en te chillen met vrienden, etc zoals jaivy al zegt.

-TheMightySlayer <3

PS; Alweer bijna je 100ste topic :joy:

Hee LachBTS,

Leuk dat je een topic aanmaakt met tips voor brugklassers. Het lijken mij wel prima tips.

Ik zou alleen zeggen:

TIP 1> Wees jezelf en geniet. Heb lol, doe leuke dingen, je hoeft echt niet altijd de braafste van de klas te zijn:) Maar let wel op en wees beleefd en respectvol naar de docenten. Als je zelf je huiswerk maakt, zul je merken dat je daar ook zelf het meeste plezier van hebt. Dingen die je in de onderbouw of een andere klas hebt gehad, komen vaak later terug, maar dan een stukje moeilijker. Dan is het fijn als je gewoon de basiskennis uit de andere jaren hebt. 

Veel plezier en succes gewenst op de middelbare school!

Groetjes,

Simply Me

Hallo LachBTS :)

Prima tips, alleen als je deze tips allemaal exact volgt heb je wel een redelijk saai leven op school om eerlijk te zijn. Het draait niet alleen maar om school maar ook om lol te hebben en te chillen met vrienden, etc zoals jaivy al zegt.

-TheMightySlayer <3

PS; Alweer bijna je 100ste topic :joy:

Ik sluit me hierbij aan. Je hoeft echt niet alles perfect te doen

ja idd ik zou juist niet altijd alleen maar opletten en gewoon lekker kletsen en lachen met je vrienden. En ja je moet ook niet te weinig je best doen op school. Maar je hoeft niet alles perfect te doen want juist dan wordt het moeilijk om goed mee te blijven doen omdat het dan te saai wordt. Maar op zich wel prima tips verder.

Mijn tip is houdt je niet al te veel aan deze tips. En zorg gewoon dat je plezier hebt

Reageer