Hoiii allemaal,
Ik dacht over een paar maanden moeten veel kinderen weer naar de brugklas ik ga jullie zoveel mogelijk tips geven om de brugklas door te komen (is niet moeilijk hoor het is mij ook gelukt!)
Ten eerste je gaat naar een nieuwe school wat zal anders zijn.. Nou super veel! Leraren kunnen anders tegen je doen omdat je geen kleuter meer bent, je bent de jongste klas dus niet meer de oudste, je hebt een kluisje, wisselt van lokaal (tijdens corona niet), hebt heel veel docenten, veel huiswerk etc.
Een paar leuke handige tips
- Zorg dat je je kluisje goed gebruikt!! Stop niet alleen je jas er in ook je boeken die je pas na de pauze nodig hebt.
- Vertrouw je mentor en wees aardig tegen docenten, geef jezelf de kans om ze goed te leren kennen.
- Wees niet bang om iets te vragen echt niet iedereen maakt bruggers belachelijk (onzin vind ik)
- Wees jezelf, ja het is moeilijk maar ga jezelf niet aanpassen om erbij te horen.
- Maak goede planningen.
- Ben je onzeker of heb je faalangst geef het aan!
- Vrije tijd is ook belangrijk! Niet alleen maar leren.
- Uhhh tegen over gestelde( leer wel he het is wel belangrijk voor je toekomst)
- Geef jezelf de kans om de school te leren kennen niet alles gaat meteen goed..
- Het is maar een toets (ja spannend natuurlijk) je krijgt er nog wel meer maak je niet te veel zorgen.
- Begin optijd met woordjes en grammatica leren wees niet eigenwijs!
- Pauzes zijn om uit te rusten niet om te veel te leren (behalve als je die les daarna een toets, presentatie of iets in moet leveren natuurlijk)
- Wees positief!
- Heb genoeg schriften bij je voor elk vak minimaal 1
- VWO is niet beter dan VMBO iedereen is goed!!
- Draai je beker goed dicht voor je hem in je tas stopt (uuhhh)
- Ieder meisje moet ongesteld worden wees niet bang als je het bent…
- Oke wees jezelf zoals ik al zei maar ga niet als een wilde aap door de gang rennen…
- Koppel in de eerste week niet meteen alle docenten met elkaar (ik had het wel goed maar ja vinden ze niet zo leuk :(
- Raak niet in paniek bij werkstukken!! Je gaat er wel meer krijgen.
- Werk ook wanneer je de tijd krijgt tijdens de les..
- Haat niet meteen alle leraren die streng zijn.. Ze veranderen nog!
- Nee niet alle geschiedenis, Nederlands en wiskunde docenten zijn saai!!!
- Biologie is niet eng het is super leuk!!
- Wees niet meteen de baas tijdens de eerste samenwerk opdracht.
- Docenten hebben ook een privé leven! Ze zijn niet 24, 7 docent.
- Geloof niet alle roddels over docenten.
- Kom op tijd in de les als je te laat komt verzin een goede smoes niet elke keer dezelfde..
- Doe je geodriehoek in je agenda anders breekt hij super snel.
- Iedereen verandert in het eerste jaar! Mijn beste vriendin sprak ik pas voor de eerste keer 2 maanden voor de zomervakantie.
Ik hoop dat je er wat aan hebt als je een vraag hebt stel hem hier onder ik wil iedereen helpen!!
GR.
Animalslover