Vraag

tips om van mijn laptop af te blijven

  • 13 June 2022
  • 4 reacties
  • 76 Bekeken

Badge

hoi, ik ben een jongen en zit in het 2e middelbaar. Ik ben volgens velen waarschijnlijk een buitenbeentje, want ik heb geen GSM en ik game niet ( slechts 1 uurtje minecraft per week, al speel ik zelfs maar 1 uur in de 2 maand) ik deed in het eerste middelbaar ook heel flink mijn best op school, en dan kreeg ik goede rapporten. Ze noemden mij een strever, ma da ben ik gewoon. maar dan dit jaar kregen wij van het school allemaal een laptop. en die moet iedere dag permanent in je boekentas zitten.

Mijn probleem: 

doordat die laptop altijd in mijn boekentas zit, neem ik die dus ook mee naar mijn kamer wanneer ik ga studeren. En dan ben ik zeer snel eens afgeleid naar YouTube, of mail of teams…
en dan zit ik dus op mijn kamer tot laat te studeren aan een toets die eigenlijk in 1 uur klaar kan zijn, maar doordat ik de hele tijd op mijn laptop zit duurt dat zo lang. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik  niet op YouTube, of games kan als ik moet studeren? (er aan denkend dat ik soms ook op mijn laptop MOET studeren, omdat er leerstof op staat. 

Ik wil echt graag een oplossing, want ik he al een paar dingen geprobeerd(oortjes op school laten,...) maar ik kan mezelf nooit bedwingen. en nu met de examens is het juist het zelfde.

Ik vraag het nu, zodat ik volgend jaar efficiënt kan starten, want dan krijgen we weer een laptop.

probleem 2, door die laptop zit ik als ik moet gaan slapen s’ avonds nog tot laat filmpjes te kijken waardoor ik s’ anderendaags altijd moe ben.

 

Kunnen jullie alsjeblieft tips geven voor probleem 1?

dat 2e vind ik niet zo erg, maar 1 is wel belangrijk.

Groetjes Random.org


4 reacties

Badge

Hey @random.org!

Wat je zou kunnen doen is een programma installeren die een bepaalde schermtijd handhaaft, ook zou je tabbladen kunnen sluiten en jezelf belonen, bijvoorbeeld een snoepje als je om [tijd] je laptop afsluit.

Ik heb een vraag voor je:

Welk besturingssysteem heb je op je laptop?

Reputatie 3
Badge +1

OMMGGGGG, IK HEB PRECIES HETZELFDE:

Vorig jaar, en die jaren daarvoor, werd ik vaak nerd genoemd of zoiets. Maar sinds dit jaar zit ik ook alleen maar op YouTube of Netflix in plaats van leren. Ik heb zelf geen tips, want ik heb hetzelfde, maar wat misschien wel kan helpen is als je naar een huiswerk begleiding of zo iets gaat. Als je met andere mensen bent ga je sneller leren dan op YouTube of zo iets..

Succes! Groetjes!!

 

Badge

Hoi, @dannie ik heb een windows DELL laptop van het school.

 

Merci voor de reacties al

Badge

hey, heeft er nog iemand een tip, want heb vandaag weer tot laat moeten studeren voor examen, omda ik op youtube zat. Ik weet echt niks (kent er iemand een app die bepaalde sites(die je zlf kan instellen) blokeerd tussen dit en dit tijdstip?)

Gjs

Reageer