Vraag

tips om te leren

  • 6 March 2022
  • 5 reacties
  • 54 Bekeken

Badge

dag , 

wat zijn jullie tips om goed geconcentreerd te leren en goede punten te halen 

alvast bedankt :grinning:


5 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Doe je afleiding weg en dan bedoel ik de telefoon / laptop. Denk niet ‘ik negeer het wel’ of ‘ik word vast niet geapped’ of ‘mijn geluid staat uit’.   Leg telefoon en laptop in een andere kamer. 

 

Ik heb paar info uit mijn vriendin 's zusje 's boek

Haar zusje zit pas in groep 8

Dus weet ik niet zeker of alle tips werkt

Hopelijk heb je hier iets aan

 

Zelle

 

Badge

Ik heb paar info uit mijn vriendin 's zusje 's boek

Haar zusje zit pas in groep 8

Dus weet ik niet zeker of alle tips werkt

Hopelijk heb je hier iets aan

 

Zelle

 

dankjewel voor de goede tips

Reputatie 7
Badge +7

de meeste mensen hebben een concentratieboog van ongeveer 20 a 25 minuten, leren werkt het beste als je 25 minuten intensief leert, en dan 5 minuten even iets anders gaat doen. dus je leert dan elke keer in ‘blokken’ van 25 minuten met pauzes van 5 minuten. als je het lastig vind om na de pauze weer verder te leren, zou je aan je ouders kunnen vragen of zij je afleiding, bijvoorbeeld je telefoon, af kunnen pakken. 

succes!

 

Reputatie 1
Badge

Hoi, 

ik heb wel een paar tips die je zou kunnen proberen.

  • ik begin altijd met het makkelijkst of iets wat ik gister al heb geleerd zodat ik niet meteen geïrriteerd ben omdat ik iets niet snap en dan nog veel meer huiswerk moet maken.
  • luister naar muziek met één frequentiehoogte (binaural beats). De hoogte waarbij de meeste mensen beter concentreren is 14-30 herz. Als je dat intypt bij spotify vind je het wil. Het is niet met tekst of specifieke instrumenten.
  • Het helpt mij heel erg als ik frisse lucht heb. Buiten huiswerk maken of tussendoor een wandeling, ook al is het 10 min.
  • ik heb een dag van te voren mijn to do lijstje voor de volgende dag klaar. Ook weet ik dat ik miss nog huiswerk krijg van bepaalde vakken, dus ik maak em niet te lang. Als ik die dag eerder klaar ben in de les kan ik er alvast aan beginnen.

Reageer