Skip to main content
Vraag

tips eerste klas?

• March 12, 2025
  • 7 reacties
  • 102 Bekeken

armydreamerss
Forum|alt.badge.img+4

Hoi na de zomervakantie ga ik naar de eerste ik ben best gestrest voor meerdere dingen maar heeft iemands tips?

7 reacties

• March 12, 2025

Heyy ​@armydreamerss

Oeh wat spannend! Geloof me, je bent niet de enige die het eng vindt. Het is ook wel een grote stap. Wat je vooral in je hoofd moet houden, is dat je gewoon jezelf moet blijven, dan komt het wel goed straks. Maar vertel, waar ben je precies gestrest over? :) 

xx Eenmeisje004

Tover01
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • March 13, 2025

Hey! Het gaat echt reuze meevallen hoor, dat kan ik alvast verklappen 😉 en wat je ook kunt doen alvast, is hier op de site bovenaan de pagina in de zoekbalk "naar de brugklas" typen. Dan vind je zeker wat topics waar ook antwoorden en tips staan! En net als ​@Eenmeisje004  ben ik benieuwd waar je gestrest over bent, dan kunnen we je daarmee helpen 🙂

Liefs, Tover xxx

armydreamerss
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • March 13, 2025

Hoii ik ben gestrest omdat ik naar vwo moet dus ik ben bang dat ik heel slecht doe  en ik ben gestrest dat ik geen vrienden maak :)

• Net nieuw
  • March 18, 2025

Heyy 

toen ik voor eerst naar het middelbaar moest had ik ook supperrr veel stress maar dat was na de eerste schooldag  niet nodig mss is het nog te vroeg om daar nu aan te denken maar ik ben uiteindelijk bevriend geworden met heel de klas buiten een paar na natuurlijke. Ik had voor de eerste schooldag afgespmet iemand om naar school te fietsen dan moet je niet alleen de poort binnen dat is mss een tip want dat kan streserend zijn op mijn school zie ik altijd veel mensen alleen staan om te wachten op hun vrienden en dat is niet zo. De eerste schooldag moest ik ergens mijn naam komen zegge en dan kreeg ik een klas waar ik bij moest gaan staan en dan was het mekaar voorstellen 

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+5

Hoi, 

Ik zit ook op het vwo.

Mijn enige tip is:  blijf jezelf. Je kan je wel gaan aanpassen zodat je bij andere mag zitten, maar die mogen dan alleen de neppe jou, niet de echte. Ik denk dat je basisschool een goed advies heeft gegeven dat bij je past, en zo niet, dan ga je naar een niveau dat wel bij je past. 

Je hoeft echt niet super chill naar de eerste dag te komen, want niemand kan dat. Ook niet de 'coole kindjes'. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • November 15, 2025

Je maakt nieuwe vrienden en vriendinnen.

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • December 6, 2025

Je leert nieuwe mensen kennen,Mijn enige tip is:  blijf jezelf. Je kan je wel gaan aanpassen zodat je bij andere mag zitten, maar die mogen dan alleen de neppe jou, niet de echte. Ik denk dat je basisschool een goed advies heeft gegeven dat bij je past, en zo niet, dan ga je naar een niveau dat wel bij je past.