terug naar school, maar ik ben heel erg verandert

  • 31 August 2020
  • 5 reacties
  • 101 Bekeken

Badge

Hallo ik ben O.. Morgen moet ik weer terug naar school (4 gymnasium) en alhoewel ik ben voorbereid op het werken van school heb is er een ander probleem. Ik heb mijn klasgenoten al maanden niet gezien, ze kennen mij also een normaal meisje, ze letten niet al teveel op mij en dat vind ik ok. Tijdens quarantaine heb ik goed nagedagt over mijn genderidentiteit en ben ik erachter gekomen dat ik een jongen ben, dus heb ik mijn haar kortgeknipt en ben ik jongenskleding gaan dragen. Ik ben ook wat alternatiever geworden en mijn hele persoonlijkheid is verandert. Ik ben not niet klaar ervoor om iedereen te vertellen dat ik een jongen ben maar ik ben al helemaal niet klaar voor de vragen die ik waarschijnlijk naar m'n kop geslingerd krijg op school. Ik weet niet hoe ik het allemaal moet handelen dus vraag ik advies
 

tekst aangepast door De Kindertelefoon nav forumregel 6


5 reacties

Hoiiiiii

Je kan heel zelfverzekerd gaan en je echte  vrienden gaan je steunen. Maar als je toch bang bent en wilt wachten om uit de kast te komen kan je zeggen dat je gewoon een keer kort haar wou proberen. En als je dat echt niet wil kan je naar een andere school gaan. 

Suc6💙🍀

En het kan best zijn dat je haat zal krijgen maar moet weten dat je moet zijn wie je wilt zijn💙

 

Reputatie 3
Badge +3

Hi!

Je hoeft het niet meteen aan iedereen te vertellen. Als iemand vraagt waarom je er nu anders uitziet kan je gewoon zeggen dat je een keer kort haar wilde proberen en jongenskleren fijner vind zitten. Je merkt zelf wel wanneer je er klaar voor bent om het aan mensen te vertellen. Dat kan je gewoon in stapjes doen. Bijvoorbeeld eerst vertellen aan je beste vriend(in) en daarna kun je altijd nog kijken wie het volgens jou wel of niet hoeft te weten. Als je beste vriend(in) er niet mee om kan gaan dat je liever een jongen bent: Dump diegene. Dan zijn ze je niet waard. Het kan ook dat mensen het eerst niet helemaal snappen maar ze moeten er dan maar mee leren omgaan. Jij voelt je fijner als jongen. Punt, uit. 

Natuurlijk zullen er altijd haters zijn maar die moet je gewoon negeren. 

Veel succes met alles! 

XOXO 

~BreezyOcean 

 

 

 

Hey O,

 

Ik ben not niet klaar ervoor om iedereen te vertellen dat ik een jongen ben

dat is helemaal goed. Ik zei toen ze aan mij vroegen waarom heb je je haar kort geknipt? Zij ik altijd. Ja gewoon omdat dit beter past bij mij. En dan was het ook klaar. En dat kan je ook over je kleding zeggen. 
 

maar ik ben al helemaal niet klaar voor de vragen die ik waarschijnlijk naar m'n kop geslingerd krijg op school.

weet je wat je moet denken. Misschien loopt een ander persoon met de zelfde strugle rond die het nog niet kwa uiterlijk durft te veranderen. En misschien wel door jou. Omdat jij die stap gezet hebt. En dat is moeilijk en eng. Maar zeer zeker heel sterk van je! Je mag trots op je zelf zijn dat je die stap gezet hebt. 

Ik ben wel benieuwd hoe ze reageerde. 
want bij mij was niemand op een aantal docenten na in shock dat het veranderd was haha. 
 

groetjes blue 

 

Hoi,

Hetzelfde probleempje hier, alleen ben ik zelf nog niet eens zeker of ik een jongen ben of non binair enzo.

Heb dit alleen nog maar aan mijn partner verteld en goede steun in gevonden. Toen ik mijn haar kort knipte kreeg ik ook vragen erover en zei dat ik het fijner vind voelen. Met vrienden probeer ik langzaam wat hints te gooien erover. Als iemand er slecht op reageert zijn het geen echte vrienden. En neem de tijd, je hoeft niet alles aan iedereen in een keer te vertellen :)  School blijft lastig met dit soort dingen, maar probeer een beetje de situaties en mensen in te schatten en gooi misschien wat hints en grapjes voordat je het volledig verteld, als dat jou misschien minder angst geeft later als je het wel echt gaat vertellen.

Ik hoop dat het allemaal lukt.

-T

Reageer