Vraag

Technologie op school?

  • 26 October 2023
  • 6 reacties
  • 51 Bekeken

Reputatie 4
Badge

Snelle vraag,

mag je in Nederland iets meenemen, je telefoon of je smartwatch, naar school/middelbare school? Omdat we dat in Marokko niet mogen doen en ik wil het niet verpesten haha.

 

Dankjewel allemaal!


6 reacties

Reputatie 3
Badge

Ja dat mag zekker maar waarschijnlijk niet meer vanaf 1 januari 2024 

groetjes juna 

Reputatie 7
Badge +9

Hoihoi, wat @Junaaaaaaa zegt klopt. Het mag nu nog gewoon. Maar op 1 januari 2024 zijn ze in ieder geval niet meer toegestaan in het klaslokaal dacht ik. Misschien mag je het nog gebruiken in de pauze, maar de overheid geeft het advies om dat ook te verbannen. Uiteindelijk maakt de school zelf de keuze of het nog in de pauze mag of niet. 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/voortgezet-onderwijs/mobiele-apparaten-in-de-klas

Groetjes!

Reputatie 7
Badge +9

Nu mag het nog.

Maar wat @Junaaaaaaa zegt klopt ook. In 2024 mag het niet meer maar de school zelf mag dat aanpassen. Op bijvoorbeeld mijn school zit ik in de leerlingenraad (er zijn veel scholen met een leerlingenraad dus ik ben 1 van die 100000000 kinderen in de leerlingenraad) en wij zijn heel veel met dat onderwerp bezig. Hoe het er bij ons nu uitziet gaat dat verbod niet bij ons gelden. Maar op bijvoorbeeld de school van mijn broer mag je geen telefoon bij je hebben.

Dus dat is heel verschillend. Ik denk dat jij eerst naar een school gaat met meer kinderen die slechter dan anderen nederlands kunnen en dat je daar wel een telefoon mag hebben in de klas.

Als je gewoon denkt dat je geen telefoon mag hebben in de klas kan je niet teleurgesteld worden

Reputatie 7
Badge +11

Zoals iedereen al zegt, het mag waarschijnlijk niet meer in 2024, maar nu mag het ook op sommige scholen al niet meer.

Wel hebben veel scholen een laptop of tablet die je moet gebruiken.

Liefs,

        M.

 

Reputatie 4
Badge

Bedankt aan iedereen die heeft gereageerd! :)

Reputatie 7
Badge +11

Hey @HighVarsityJacket,

Zoals alle anderen ook al hebben gezegd: vanaf januari 2024 mogen de telefoons niet meer in de lokalen en ik denk ook niet in de pauzes.  Je moet hem dan in je kluisje doen waarschijnlijk. 

Groetjes, @Monkeyboy08

Reageer