Vraag

Te weinig tijd voor het leren van toetsen. Hebben jullie dit ook?

  • 7 October 2020
  • 2 reacties
  • 79 Bekeken

Badge

Hi ik doe havo en zit dus op de middelbare. Tot nu toe gaat het wel goed op school maar ik weet niet of het zo blijft. Door school ervaar ik heel veel stress want bijvoorbeeld volgende week heb ik drie toetsen. Ik snap school niet echt we krijgen huiswerk en toetsen dus we moeten eerst huiswerk maken dan leren voor de toets maar wanneer wil je dat ik de toets gaan leren. Als ik eerst huiswerk af moet hebben. in het weekend probeert veel te leren maar word ik natuurlijk ook afgeleid en probeer ik tot rust te komen voor alle drukte deze week. Dus voor de toetsen ben ik niet vaak helemaal voorbereid de docent word vaak boos en zeg dan tegen mij heb je dan niet goed geleerd. Ik heb geleerd en ik wil wel leren maar krijg het niet zo goed in mijn hoofd zeg ik dan en aik heb er niet echt tijd voor. Van mijn ouders mag ik niet op een sport omdat ik niet genoeg tijd heb dan voor school. Ik vind dat zelf heel vervelend maar ik begrijp het wel terwijl ik echt een sport iemand ben. Ik heb niet echt een vraag ofzo maar ik hoop dat jullie mij begrijpen. Hebben jullie dit ook?


2 reacties

Hey justsomeonegirl,

Wat vervelend dat je zoveel stress hebt voor school! Ik denk dat je echt zeker niet de enige bent. Ik snap dat je allemaal stress krijg als je toetsen hebt en dan ook nog gewoon huiswerk moet maken.

Maar ik denk dat het huiswerk qua thema wel aansluit bij de toetsweek, dus misschien kan het helpen als je het ziet als een soort voorbereiding of oefening? Om de stof beter te leren begrijpen of dat je weet wat er qua niveau van je verwacht wordt voor de toets.

Het gaat je denk ik helpen als je een planning zou maken. Dat geeft je overzicht en dan weet je hoeveel tijd je aan wat ongeveer kwijt bent. En weet je ook hoeveel tijd je nog over hebt om in te plannen voor leuke dingen. En dat je dan het huiswerk maken een beetje afwisselt met het leren voor een toets.

Voor je concentratie is het handig als je op een rustige plek bent, een rustige lege ruimte. Dus bijvoorbeeld niet een vol bureau waar allemaal spullen op liggen enzo. En dat je je telefoon even uitzet of op een andere plek ligt, maar dat je hem niet kan horen of zien. Zodat je ook daarvan niet afgeleid wordt.

Belangrijk is om voldoende pauzes te houden tussen het werken aan school door en dan kan je ff een frisse neus halen of ff op je telefoon. Maar in ieder geval dat je even wat anders aan je hoofd hebt. Dat gaat je helpen, want als je maar blijft leren dan sla je het op een gegeven moment niet meer op en dan heb je nog meer stress..

Ik hoop dat je hier wat mee kan en veel succes met je toetsen!

Xx Simply Me

Badge

Hey justsomeonegirl,

Wat vervelend dat je zoveel stress hebt voor school! Ik denk dat je echt zeker niet de enige bent. Ik snap dat je allemaal stress krijg als je toetsen hebt en dan ook nog gewoon huiswerk moet maken.

Maar ik denk dat het huiswerk qua thema wel aansluit bij de toetsweek, dus misschien kan het helpen als je het ziet als een soort voorbereiding of oefening? Om de stof beter te leren begrijpen of dat je weet wat er qua niveau van je verwacht wordt voor de toets.

Het gaat je denk ik helpen als je een planning zou maken. Dat geeft je overzicht en dan weet je hoeveel tijd je aan wat ongeveer kwijt bent. En weet je ook hoeveel tijd je nog over hebt om in te plannen voor leuke dingen. En dat je dan het huiswerk maken een beetje afwisselt met het leren voor een toets.

Voor je concentratie is het handig als je op een rustige plek bent, een rustige lege ruimte. Dus bijvoorbeeld niet een vol bureau waar allemaal spullen op liggen enzo. En dat je je telefoon even uitzet of op een andere plek ligt, maar dat je hem niet kan horen of zien. Zodat je ook daarvan niet afgeleid wordt.

Belangrijk is om voldoende pauzes te houden tussen het werken aan school door en dan kan je ff een frisse neus halen of ff op je telefoon. Maar in ieder geval dat je even wat anders aan je hoofd hebt. Dat gaat je helpen, want als je maar blijft leren dan sla je het op een gegeven moment niet meer op en dan heb je nog meer stress..

Ik hoop dat je hier wat mee kan en veel succes met je toetsen!

Xx Simply Me

Bedankt!!!:)

Reageer