Vraag

Te oud?

  • 6 June 2023
  • 16 reacties
  • 195 Bekeken

Reputatie 7
Badge +12

Hallo iedereen,

Ik zit op een instelling, en daardoor was ik midden in het schooljaar van school veranderd, en daardoor heb ik dus niet genoeg toetsen kunnen maken waar door ik een klas blijf zitten, en een niveau lager ga doen (ik blijf in de brugklas en ga havo/vwo doen in plaats van vwo) maar ik word dus al 14 dit jaar, dus ik ben bang dat ik daardoor geen klik heb met mensen uit mijn klas, en ben ik dan niet gewoon te oud ervoor? Hebben jullie tips?

 

-OnlyMe


16 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hee @OnlyMe !

Maak je maar geen zorgen hoor! Er zijn heus wel mensen waar je een klik kan vinden:) Wees gewoon lekker jezelf en dan komt het allemaal wel goed ;) 

Liefs x Banaantje <3

Hey,

Maak je daar maar geen zorgen over. Ik ben 13, maar heb juist een klik met wat oudere kinderen. Dan zitten er waarschijnlijk 12/13 jarigen in je klas, scheelt toch niet zo veel? Daar ga ik trouwens van uit, want ik ben 13 en zit in de 2e.

Doei!

Reputatie 7
Badge +12

Maar er kunnen ook kinderen van 11 in mijn klas zitten, tenminste dat had ik op mijn oude school.

-OnlyMe

Reputatie 2
Badge

Jij heb de dingen van de brugklas al een en beetje mee gemaakt dus jij kan hun helpen en advies geven en daardoor zullen ze waarschijnlijk snel vergeten dat jij ouder bent en  zo what ik ben 12 en er zit ook een 14 jarige in mijn klas hij heeft alsnog veel vrienden ik snapmdat het moeilijkmis maar iedereen vind het spannend .dus het zal goed komen 

Reputatie 7
Badge +12

@Lynnetje Dankjewel, ik heb volgende week woensdag de kennismaking met mijn klas, dus ik zal het zien, ik ben wel erg zenuwachtig.

-OnlyMe

P.S. ik hou jullie op de hoogte.

Reputatie 3
Badge

Hey @OnlyMe!

Je bent zeker niet te oud! Ik zit ook in de eerste en mijn beste vriendin is ook al 14. Dat zie je verder niet in vergelijking met de anderen. No worries!

 

Greetings Umbrella

Reputatie 7
Badge +12

Dankjewel @Umbrella , ik heb woensdag de kennismaking met mijn klas, ik hou jullie op de hoogte.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @OnlyMe,

 

ik heb juist het omgekeerde
..ik ben eigenlijk altijd de jongste van de klas...ik ben nu nog 14 en bijna iedereen in de klas is al 16
.maar ik vind oudere kinderen vaak wel interessanter,, dus ik denk dat jij zo genoeg vrienden en vriendinnen maakt.

 

Ik heb ook wel eens op een school (in het buitenland) gezeten waar er zo weinig leerlingen waren dat alle leerlingen in Ă©Ă©n klas zaten en de jongste was geloof ik 8, ik was toen 10 en de oudste was 16. Iedereen had natuurlijk wel z’n eigen niveau, maar ik vond de klas op zich wel heel leuk.

Ik denk dat jij je wel ongeveer aan iedereen aan kan passen en dan bedoel ik niet dat jij zelf moet veranderen, maar gewoon jezelf blijven en dan kun jij nog steeds met anderen die jonger of ouder zijn praten en spelen en opdrachten en alles doen , denk ik.

Nog 2 nachtjes slapen en dan weet je meer over je nieuwe klas
..

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb vandaag de kennismaking gehad, het ging erg goed en er was een leuk meisje S waar ik gelijk een connectie mee had. Alleen alle uitleg was al bekend bij mij, en ik wist eigenlijk alles al. Ook kwamen er klasgenoten van de vorige klas, die wel over gaan langs en ze zwaaiden de klas in, maar ze zagen mijn niet. Ik schrok me rot, ook werd ik door anderen kinderen aangesproken die volgend jaar overgaan naar de 2e dat ze mij ook gezien hadden bij de vorige kennismaking. Ik zei: ‘dat kan kloppen' en toen liep ik snel weg. Ik ben echt doods benauwd om mijn oud-klasgenoten volgend schooljaar weer tegen te komen, en ik weet niet hoe ik daarmee om moet gaan.

Ik moest ook bijna huilen op de terug weg, want het is mijn oude school, ik voel me daar niet meer thuis, ik wilde het liefst een nieuwe start maken, maar nu moet ik van alles gaan uitleggen.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +12

Update:

Er blijkt misschien toch nog een plekje te zijn op een andere school te zijn zonder regulier o derwijs, en daar zou ik naar de 2e mavo/havo kunnen gaan, dus nu is er helemaal niks duidelijk over 2 weken weet ik meer.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +12

haii iedereen!

een nieuwe update, ik zit in een klas met maar 10 kinderen (inclusief mezelf) 3 meiden en 7 jongens ofzo)

In de mail stond dus dat ik Juf
 als mentor krijg. Blijkbaar noem je op het speciaal onderwijs de leraren Juf of Meester, nou, ik ga of Mevrouw zeggen of alleen de voornaam, ik weiger Juf te zeggen.

Ik was een keer zelf gefietst en ik was maar (ik ben heel slecht in de weg onthouden) 3 keer verkeerd gefietst!

Er stond bij de informatie dat ik bij de gymspullen een handdoek en douchegel moest meenemen?! Ik hoop wel dat er hokjes zijn, want anders wil ik echt niet douchen na de gym!

en verder begin ik altijd, zonder uitzonderingen om 8:45 en eindig ik om 14:45 behalve op woensdag, dan eindig ik om 12:30 echt chill!

dat was het wel, ik meld volgende week woensdag of donderdag wel hoe het gegaan is!

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @OnlyMe  klinkt goed dat rooster! En zo'n kleine groep lijkt me echt leuk. Ik hoop dat je het naar je zin gaat hebben, en douchen kun je nog zien toch ;) ohja en als je 'juf' moet zeggen en jij zegt liever 'mevrouw' moet dat kunnen toch? Dat is minstens net zo netjes xd. En anders ga je er tussen in zitten en zeg je heel snel 'muv' ofzo 😉 

Groetjes liefs Tartan X 

Hey,

Mijn broer heeft ook op speciaal onderwijs gezeten en hij vond het echt fijn. Hij noemde zijn docent ook meester, dus dat is inderdaad normaal. Fijn zo’n kleine klas! Veel plezier en succes!

(Zijn sommige scholen al begonnen? Weet iemand dat?)

Nog effe een dom feitje:

School betekent vrije tijd, liefhebberij. Snap niet dat iemand dat ooit heeft kunnen bedenken, maar goed


Aju!

Reputatie 7
Badge +12

Hallo iedereen!

Ik heb vandaag mijn 1e schooldag gehad, en het is goed gegaan! Ik heb leuke docenten, en weinig vakken, vandaag heb ik NasK en Geschiedenis gehad en het was best wel leuk. Ik moet inderdaad verplicht douchen na de gym, maar ik weet niet of er hokjes zijn. Verder is mijn klas opzichte prima en ik ben gelukkig niet de enige zij-instromer. Mijn klasgenoten doen alleen niet heel erg enthousiast mee met de les (ik wel, ben een typische nerd😉 met bril natuurlijk!) als de docent iets vroeg aan de klas “wil iemand dit stukje voorlezen di nog niet geweest is?” nadat ik en de andere zij-instromer al geweest waren, niemand stak zijn of haar hand op, en zo ging het de hele tijd, wel werden er af en toe leuke grapjes gemaakt, dat was wel weer leuk, maar ik heb een best stille klas.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +12

Haii iedereen!

Ik heb vandaag het gevraagd aan de docent, en er zijn hokjes om te douchen!!! Ik ben zoooo opgelucht. Het was ook echt een leuke schooldag vandaag, maar dat is niet voor in dit topic😉

-OnlyMe

Hey,

Effe snel een vraagje (als je niet wilt antwoorden is het ook goed): Zit je op speciaal onderwijs voor internaliserende of externaliserende kinderen? Of zit het door elkaar heen (lijkt me raar, maar oké .)? 

Ben gewoon effe nieuwsgierig.

Ajuus!

Reageer