Vraag

Taal leren

  • 14 February 2022
  • 5 reacties
  • 61 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey!

Ik ben sinds een tijdje Koreaans aan het leren, maar het wil nog niet echt lukken. Ik weet dat een taal leren heel lang duurt. Maar heeft iemand tips voor het leren van een nieuwe taal(voor de vocabulaire)?

 

Beauuutje


5 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Veel oefenen

Hey,

 

Iedereen heeft zijn eigen manier voor het leren voor een taal, leuk dat je koreaans aan het leren bent! 

Je zou het series of films kunnen kijken in de desbetreffende taal, maar ook games spelen van de desbetreffende taal kan misschien ook helpen, daarnaast moet je het ook leuk vinden vind ik persoonlijk , als je het leuk vind en je gaat het toepassen word het allemaal een stuk makkelijker. Daarnaast is veel leren ook belangrijk. 

 

Groetjes Gebruiker c 

Het lijkt mij heel lastig om zo'n taal zonder les of cursus zelf te leren. Het staat zo ver van onze taal af dat dat niet te doen is, lijkt mij. Woordjes zou je natuurlijk kunnen leren. Vaste zinnetjes misschien ook nog wel. Maar bij uitspraak, grammatica, schrijfvaardigheid en spreekvaardigheid heb je echt een docent nodig denk ik.

Is er misschien iets te regelen via school? Bij ons op school waren er een paar waarvoor de school een Spaanse lesmethode had geregeld. Kan je eens aan je mentor vragen.

Misschien kan je een gratis cursus volgen

Zo gaat het makkelijker 

Reputatie 7
Badge +9

He! 

Ik raad je een paar dingen aan. 

1: Weet wat je moet leren. 
Om een taal te leren moet je goed weten wat je moet leren, dus wees niet bang om tijd te besteden aan onderzoek van wat je moet leren. 

2: Kom in veel aanraking met de taal.
Veel series, films, games etc. in het Koreaans kijken/spelen is goed. Doe eerst met ondertiteling en langzaamaan steeds minder. Dit kan heel lang duren, dus je hoeft niet gefrustreerd te zijn als je lang geen resultaat ziet. 

3: Online methodes zoeken
Je kan vaak heel veel op internet vinden zoals vocabulaire etc. Zoek gewoon op “Practice Korean Words” ofz. Veel met de woorden oefenen, stamp ze in je hoofd! 

En ik raad je aan om misschien een boek te kopen ofz? Voor Chinees hebben zij HSK boeken, dat is een cursus die je volledig zelf kan volgen als je de boeken koopt. Ik weet niet of voor het Koreaans ook zo iets hebben, maar misschien wel! 

Reageer