studiekeuze

  • 3 October 2021
  • 7 reacties
  • 103 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hallo allemaal!

ik zal me even kort voorstellen, Ik ben Kwakend1tje, ik ben 15 en ik zit in 4 atheneum. 
Ik moet dit jaar naar een universiteit om een open dag te bezoeken. En ik heb voorlichting gekregen over het maken van een studiekeuze. Ik raak hier echter een beetje van in paniek, ik heb nog geen idee wat ik later wil worden of wat ik wil studeren. Maar alles komt nu toch wel langzaam dichtbij.. ik vind het lastig om nu al een keuze te maken voor iets waar later voor mijn gevoel mijn hele leven van af hangt. Heeft iemand hier ook last van of misschien tips ofzo? Ik heb al met mijn decaan gepraat, want hij is ook mijn mentor maar ik denk niet dat hij door heeft hoe “moeilijk” ik het vind om nu al iets te kiezen. 


7 reacties

Haai kwakend1tje,

Studiekeuze maken is echt een lastig ding. Er is zoveel om te kiezen, waar moet je beginnen?? Wat goed dat jullie daar nu al mee bezig zijn. 
Juist doordat er zoveel keuze is raakte ik heel gauw het overzicht kwijt. Wat mij dan ook heel erg heeft geholpen is om een lijst op te zoeken met alle studies die je kan doen van jouw niveau. Deze uit printen, en beginnen met strepen. Er zullen vast heel veel studies zijn die je al niks lijken, die kun je zo wegstrepen! Dan blijven er nogsteeds veel studies over, maar je hebt nog tijd zat om je daar over te gaan oriënteren. 

Als je nog een paar richtingen over hebt, helpt het ook om met mensen te praten die die opleiding al aan het volgen zijn. Zij kunnen je uitleggen wat de studie inhoud en wat hun ervaringen zijn.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, veel succes alvast!

X Loes

Reputatie 7
Badge +7

@Loes53 

yo!

super bedankt voor je reactie, ik vind het een hele goede tip om het uit te printen, dat ga ik zeker doen! 
 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi heb je al wat gekozen ? :) en word je daar goed bij geholpen ?  lijkt mij ook  vet spannend later als ik dat ook moet alleen ik denk nu aan Wageningen of Twente. maar ik heb nog een hele tijd haha ;)

Grtz en liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +7

Heey,

ik denk nu aan gezondheidswetenschappen maar ik weet het eerlijk gezegd nog niet zo goed.. hahahaha ik weet eigenlijk niet eens of ik hbo wil doen of naar de universiteit. Maar mijn mentor is ook decaan dus ik kan op zich wel makkelijk om hulp vragen! Ik moest dit jaar open dagen en zo bijwonen maar daar ben ik niet erg wijzer van geworden. 

Reputatie 7
Badge +17

Heey,

ik denk nu aan gezondheidswetenschappen maar ik weet het eerlijk gezegd nog niet zo goed.. hahahaha ik weet eigenlijk niet eens of ik hbo wil doen of naar de universiteit. Maar mijn mentor is ook decaan dus ik kan op zich wel makkelijk om hulp vragen! Ik moest dit jaar open dagen en zo bijwonen maar daar ben ik niet erg wijzer van geworden. 


Nou ik vind het allebei knap !  wel handig van je mentor, dat is wel fijn ja :) ben benieuwd wat je kiest

Grtz liefs Julian X

Misschien kan je je hobby volgen

 

Zelle

Reputatie 7
Badge +17

@Zelle  dat zou ik ook graag willen. Daarom denk ik ook aan dat soort opleidingen 🙂 lijkt me geweldig !

Grtz liefs Julian X

Reageer