studie psychologie

  • 1 December 2020
  • 1 reactie
  • 59 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hey, ik zit in 3 vwo en ik moest dus binnenkort mijn profiel gaan kiezen. Ik wil dus heel erg graag later of psycholoog worden, of iets in die richting. Mensen helpen op mentaal gebied. De 4 profielen die ik kan kiezen zijn dit: (zie foto)  ik wil dus heel erg graag CM kiezen met als eerste keuzevak maatschappijwetenschappen, en als 2e kunst algemeen + kunst beeldend. Dan in het vrije deel wil ik economie kiezen. Ik ben niet goed in wiskunde, en ik vind het ook niet leuk. Ik heb het wel op internet opgezocht, maar daar zag ik dat wiskunde juist heel belangrijk is en dat ik NG moet kiezen. Maar ik vind natuurkunde, scheikunde en wiskunde helemaal niet leuk. Moet ik dan NG kiezen zodat ik psychologie kan doen? Of kan ik nogsteeds psychologie doen als ik CM kies? Kan ik dat dan ophalen of zoiets? Ik wil heel erg graag jullie meningen hierover weten zodat ik hulp heb. 

 


1 reactie

Ik heb ff snel voor je gegoogeld, kwam uit op de site van de UvA.  Hier staat bij de toelatingseisen dat je aan een vwo-diploma (ongeacht het profiel) goed zit.

Maar ik denk wel dat als je zeker weet dat je iets in de geneeskunde wilt doen, je (ook in je verdere toekomst) meer hebt aan N&G. Wiskunde is idd redelijk belangrijk, er wordt vaak om gevraagd bij de toelatingseisen. Dus als je alle opties open wilt houden zou ik dat er zeker bij doen.

Maar dat is ook maar mijn mening. Heb het hier eens over met je mentor. Die is hier bekend mee. Kijk eens wat je wel en niet nodig gaat hebben en wat een verstandige keuze zou zijn in combinatie met jouw (studie)interesses.

 

Groetjess

Reageer