studeren hoge school corona (belgië)

  • 21 January 2021
  • 2 reacties
  • 44 Bekeken

Badge

Hey iedereen, 

 

Ik ben eerstejaars studente aan de hoge school ( naam school verwijderd door de Kindertelefoon vanwege anonimiteit ) 

Door de corona ben ik niet meer naar school kunnen gaan sinds halverwege oktober. Ik heb het hier heel moeilijk mee. Hoe gaan jullie hiermee om. Ik voel me heel verdrietig, ik wil dingen doen maar heb er geen energie voor. Hebben jullie tips voor mij? 

Ik begrijp dat de hulpverleners het heel druk hebben maar dit zorgt ervoor dat ik al een week probeer om hier een gesprek te starten. Dit is nog altijd niet gelukt. Daarom schrijf ik deze topic. 

 

Wie kan me helpen? 

 

Groetjes 2002-Little 


2 reacties

Badge

Heyy ik snap het corona is een lastige periode zeker als je niet naar school kan. Ik kan zelf ook niet naar school en heb online les, mijn motivatie is ook helemaal weg, maar die motivatie moet ik op een gegeven moment natuurlijk weer oppakken, net zoals jij, maak niet een te grote eerste stap maar begin bij het begin en probeer het langzaam stukje bij beetje op te pakken, en elke dag is weer een dagje dichterbij normaal. 

Hee 2002-little,

Wat vervelend dat je al sinds oktober niet meer naar school mocht, dat is al een paar maanden.  Begrijpelijk dat je het hier heel moeilijk mee hebt.

Je bent net begonnen aan een opleiding en dan is dit een lastige start. Het is ook minder leuk en meer eenzaam, je kent je docenten en medestudenten amper. Alleen maar door de camera via de online lessen.

Zelf ben ik ook een eerstejaars student, sinds de zomer begonnen aan een opleiding aan een hogeschool. Wij mochten eerst nog naar school voor praktijklessen, maar dat is nu ook niet meer.. Ik doe een werken-leren opleiding in de zorg, dus gelukkig kan ik ook nog wel werken en scheelt dat enigszins.