Stress overgang middelbare school naar het Mbo

  • 2 July 2021
  • 1 reactie
  • 60 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi:) 

Na de zomervakantie start ik m’n opleiding in ( naam van de plaats verwijderd ivm anonimiteit ), maar dat is 4 uur in totaal reizen op een dag voor me. Ik weet echt niet hoe ik het moet doen, want ik werk en hockey nog en heb helemaal geen idee tot hoe laat een schooldag duurt op het MBO. Ik weet ook niet hoe lang ik het ga volhouden om 4 uur steeds op en neer te reizen.


Er waren wel scholen bij mij in de buurt waar ik misschien beter voor kon kiezen, maar ik vond de school in deze plaats toch wel het leukst en gaf me echt een gevoel van “hier wil ik echt naartoe.” 

 

Kan ik ook nog van school switchen midden in het schooljaar? En heb ik wel genoeg vrije tijd? Ik ga de opleiding ( opleiding verwijderd ivm anonimiteit ) doen dus ik ga ervan uit dan merendeels praktijk is. Ik ben waarschijnlijk laat thuis maar moet ook vroeg gaan slapen want moet 5u op. Hoe wil ik dit gaan combineren met werk, sport en vrienden? 

 

Groetjes :)


1 reactie

Reputatie 3
Badge

Ik begrijp dat het moeilijk voor je is. 

Ik zou doen wat jij graag wil als jij liever sport enzo. opgeeft maar je droom volgt is dat het beste. En misschien moet je het er anders met je ouders en/of vrienden over hebben 

Veel suc6

Reageer