Vraag

stress en beste vriendin weg

  • 16 September 2021
  • 2 reacties
  • 36 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Hoi, ik ben nieuw op dit forum. Ik hoop dat jullie willen helpen❤️! Ik zit met veel stress door school. We moeten namelijk iedere vrijdag de hele weektaak afhebben en alle klaaroprachten. Maar ik kom daar nooit aan toe. Dat komt omdat ik misschien ADD heb. Ik kan me super slecht concentreren en ik heb moeite met tempo maken. M'n meester weet ervan. Maar hij wil alsnog dat ik alle klaaroprachten af heb. De weektaak bestaat uit 6 oefeningen die heel moeilijk zijn. En ja de klaaroprachten zijn een boekje spelling en taal helemaal maken. Klinkt als weinig. Maar het is echt veel voor mij. Vandaag kwam ik er weer niet aan toe ik staarde een beetje om me heen. En ja de meester zag dat en zei: als je geen tempo kan maken krijg je het heel moeilijk op de middelbare. Daar schrok ik van, ik wil namelijk heel graag maar VWO. En ja ik heb al best veel aantekeningen omdat ik m'n huiswerk ben vergeten. En morgen gaat ie alles controleren!! Ik ben hartstikke gestresst maar ja dat vind ik dus echt vervelend. En er is nog iets, mijn bestie heeft een hele goede vriend gemaakt dit nieuwe schooljaar. Ze spreken echt iedere dag af. En ja m'n bestie heeft nu geen tijd meer voor mij. Ik ben vaak best wel verdrietig en ik zit vaak met dingen, en dan wil ik het met haar over praten als we terug fietsen uit school. Maar ja nu gaat ze iedere keer mee met die jongen. En dat vind ik niet zo leuk. Ik mag maar 2x per week afspreken dus ik kan vaak ook niet mee met hun. Dat vind ik best jammer, kan iemand helpen? PS ik zit in groep 8 .

 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Klinkt vervelend. Misschien kan je nog een keer met je meester praten zodat hij weet wat je het echt lastig vind om alles af te maken. Wie weet kan je dan afspraken met hem maken. Ook kan je kijken of je naar huiswerkbegeleiding kan gaan, daar kunnen ze je ook helpen en motiveren.

Wat betreft je vriendin. Misschien is het een idee om eens met haar te praten en duidelijk aan te geven dat jij ook graag met haar wil afspreken.

Reputatie 4
Badge +2

Hee, ik ben best laat met het reageren op dit topic. Ik herken mezelf er best wel in. Ik wil het volgende nog tegen je kwijt,

-Je kunt om begeleiding vragen

-Je ouders met je docent laten praten

-Probeer niet te stressen, wat je kunt kan je, en wat niet gaat gaat niet. Ik heb zelf het meegemaakt, ik ben inmiddels 3,5 jaar van de basisschool, en zit nu in me examenjaar mavo. Alles is mogelijk. Geen paniek.

Ik weet zeker dat je het kunt!❤

Heel veel succes!

Reageer